Notowania

wiadomości
20.02.2018 07:25

Cyfrowa transformacja firmy

Nowoczesna firma nie może obejść się bez cyfrowych narzędzi, jeśli chce skutecznie działać i pokonać konkurencję na rynku. Jednak ta cyfrowa transformacja powinna być przeprowadzana na wielu różnych poziomach – od zmiany stylu zarządzania i kultury pracy po wdrożenie nowoczesnych technologii.

Podziel się
Dodaj komentarz
(materiały prasowe)
Ponad połowa polskich przedsiębiorców ma już ustaloną wizję transformacji cyfrowej

Nowoczesna firma nie może obejść się bez cyfrowych narzędzi, jeśli chce skutecznie działać i pokonać konkurencję na rynku. Jednak ta cyfrowa transformacja powinna być przeprowadzana na wielu różnych poziomach – od zmiany stylu zarządzania i kultury pracy po wdrożenie nowoczesnych technologii.

Ponad połowa polskich przedsiębiorców ma już ustaloną wizję transformacji cyfrowej, przy czym 41% z nich ma już opracowany szczegółowy plan inwestycyjny i biznesowy. Od cyfryzacji nie ma odwrotu; rozumieją to nawet mali przedsiębiorcy. Coraz częściej słyszą oni, że kto nie skorzysta z zaawansowanych rozwiązań technologicznych i nie zmieni swojego modelu biznesowego, skazuje się na zniknięcie z rynku.

W związku z tym eksperci wyliczyli, że w ciągu najbliższych 10 lat nowe technologie napędzane cyfrową transformacją firm przyniosą światowej gospodarce nawet 100 bln dolarów zysku. To oznacza, że przedsiębiorców czekają niemałe wydatki związane z dostosowaniem przedsiębiorstwa do nowej rzeczywistości rynkowej.

Oczekiwania wobec cyfrowej rewolucji

Cyfrowa transformacja nie jest celem samym w sobie, ale raczej sposobem na odnalezienie się na coraz bardziej konkurencyjnym rynku, gdzie wykorzystanie innowacyjnych narzędzi staje się coraz powszechniejsze. Aż 39% przedsiębiorców upatruje w cyfrowej transformacji korzyści finansowych, czyli zwrotu z inwestycji w nowoczesne technologie. Z kolei 19% właścicieli firm oczekuje, że cyfrowa rewolucja skróci czas realizacji działań biznesowych, natomiast 14% jest przekonanych, że cyfrowe oblicze firmy zwiększy satysfakcję klientów za sprawą poprawy jakości oferowanych produktów i usług.

Inne oczekiwania w związku z przeprowadzeniem cyfrowej transformacji to szybsza reakcja na zmieniające się trendy (11%), poprawa współpracy wewnątrz organizacji (9%) oraz większe zaangażowanie klientów (8%). Oczekiwania te wynikają z przeprowadzenia cyfrowej rewolucji, ale sukces tych działań zależy przede wszystkim od właściwego zrozumienia idei takich zmian.

Nowy sposób pracy i nowa technologia

Cyfrowa transformacja firmy powinna być rozumiana bardzo szeroko. W rzeczywistości nie chodzi tylko o wdrożenie innowacyjnych technologii – chociaż od tego również nie ma ucieczki – ale także o poszukiwanie nowych modeli biznesowych i pomysłów na funkcjonowanie w oparciu o nowe rozwiązania technologiczne. Cyfrowa transformacja oznacza zatem zmianę nie tylko podejścia do klienta, a także sposobu pracy przy użyciu nowoczesnych narzędzi.

Większość przedsiębiorców (58%) rozumie transformację cyfrową jako poprawę efektywności organizacji. Jednocześnie w 39% polskich firm rozpoczęcie transformacji cyfrowej przedsiębiorstwa jest komunikowane tylko wybranym pracownikom, a w 59% firm pracownicy w ogóle o tym nie wiedzą.

Nowoczesna technologia jest istotnym narzędziem w cyfrowej transformacji firmy. Czy ten fakt jest w Polsce rozumiany? Eksperci Deloitte sprawdzili, jak bardzo zaawansowane technologicznie są polskie firmy. Okazało się, że istnieje w nich jeszcze duża przestrzeń do rozwoju technologicznego. W polskich przedsiębiorstwach najczęściej wykorzystywane jest oprogramowanie do pracy w grupach i technologie mobilne (po 21%), narzędzia umożliwiające zbieranie i analizowanie danych (17%) oraz usługi w chmurze (16%).

Dostęp do nowych technologii oznacza, że firma musi wyposażyć się w odpowiednie urządzenia, szczególnie w segmencie IT. Okazuje się, że wielu przedsiębiorców decyduje się dokonywać zakupu takich urządzeń w internecie. Zakupy online firm są obecnie nawet 10 razy większe niż łączne transakcje wszystkich klientów indywidualnych w sieci. Dzięki korzystaniu z oferty sklepów internetowych przedsiębiorcy zyskują nawet 30% oszczędności w porównaniu z tradycyjnymi zakupami. Od niedawna w takich sklepach internetowych takich firm, jak sieci Saturn, przedsiębiorcy mogą dodatkowo płacić za zakupy, korzystając z leasingu jako metody płatności. Umożliwił to polski fintech LeaseLink, który jest liderem rynku leasingowego w segmencie transakcji realizowanych online i jako jedyna firma leasingowa na świecie świadczy swoje usługi 24h/7/365. Wystarczy, że przedsiębiorca wybierze produkt o wartości od 500 zł do 50 000 zł netto, a potem uruchomi
aplikację LeaseLink, w której dobierze odpowiedni dla siebie harmonogram rat leasingowych.

Nie trzeba wypełniać żadnych dokumentów, a decyzję leasingową otrzymuje się w 10 minut. Następnie wystarczy podpisać dokumenty, a leasingodawca dokonuje zakupu w imieniu przedsiębiorcy. W ten sposób można zdobyć technologię przydatną w cyfrowej transformacji na dogodnych warunkach, a do tego zoptymalizować zobowiązanie podatkowe dzięki dzierżawie.

Transformacja cyfrowa ma kluczowe znaczenie dla budowania silnej pozycji rynkowej we współczesnym biznesie. Warto jednak pamiętać, że opiera się ona na symbiozie nowoczesnych technologii z nowym modelem prowadzenia biznesu i ze zmianą myślenia o nim. Transformacja sposobu pracy możliwa jest przy wsparciu nowoczesnych urządzeń. Ich zakup jest wydatkiem koniecznym, nierzadko dużym, ale na pewno opłacalnym.

Tagi: wiadomości, gospodarka, gospodarka polska, najważniejsze
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz