Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Drogi w Polsce. Dragados wybuduje odcinek obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego

0
Podziel się:

Prace powinny rozpocząć się jeszcze pod koniec tego roku, a nowa nitka ma być gotowa w połowie 2017 roku.

Drogi w Polsce. Dragados wybuduje odcinek obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego
(Szelag/Reporter)

Oferta hiszpańskiej firmy Dragados została wyłoniona w przetargu na budowę drugiej nitki obwodnicy - poinformowała rzeczniczka Oddziału GDDKiA w Zielonej Górze Anna Jakubowska.

Umowa ma zostać podpisana na przełomie września i października br. Prace w terenie powinny rozpocząć się jeszcze pod koniec tego roku, a nowa nitka obwodnicy Gorzowa (11,6 km drogi z wieloma obiektami inżynierskimi, m.in. wiaduktami i nowym mostem przez Wartę) ma być gotowa w połowie 2017 roku.

_ Firma Dragados złożyła najkorzystniejszą ofertę. W zasadzie przetarg został już zakończony. W tej chwili trwa kontrola dokumentów przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych (UZP). Dragados zaoferował, że wykona inwestycję za 289,1 mln zł przy szacunkowym koszcie przyjętym w przetargu na poziomie ok. 500 mln zł _ - powiedziała Jakubowska.

W grudniu ub. roku i styczniu bieżącego wojewoda wydał zezwolenia na budowy drugiej jezdni obwodnicy Międzyrzecza i Gorzowa Wlkp., co otworzyło GDDKiA drogę do rozpisania przetargów na te inwestycje. W przypadku budowy drugiej nitki (6,5 km - PAP) obwodnicy Międzyrzecza GDDKiA także zakończyła etap wyboru wykonawcy i czeka na wyniki kontroli Urzędu Zamówień Publicznych. Tutaj najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum, którego liderem jest polska firma Budimex.

_ Budimex deklaruje, że wykona drugą nitkę obejścia Międzyrzecza za 102,8 mln zł. Ta cena także jest znacznie niższa od przyjętych kosztów szacunkowych, które w postępowaniu przetargowym przyjęto na maksymalnym pułapie 223 mln zł _ - dodała rzecznik.

Zgodnie z przyjętym harmonogramem GDDKiA chce, aby obie drogi zostały oddane do użytku w połowie 2017 r. Obecnie na terenie woj. lubuskiego trasa S3 posiada przekrój dwujezdniowy na odcinku ok. 100 km. Łącznie w tym regionie ma ona 184 km i docelowo w całości będzie dysponować dwoma pasami ruchu w obu kierunkach.

Oddział GDDKiA w Zielonej Górze ma już pozwolenie na budowę drugiej nitki trasy ekspresowej S3 między Sulechowem a Zieloną Górą o długości 13,5 km; szacowany koszt tej inwestycji to 422 mln zł. To zadanie jest jednym z etapów rozbudowy jednojezdniowej S3 między Sulechowem a Nową Solą.

Zgodnie z planami najpóźniej w 2018 roku na odcinku między Szczecinem a węzłem Nowa Sól z drogą wojewódzką nr 283 kierowcy powinni już korzystać z drogi ekspresowej S3 w układzie 2+2 z wyłączeniem obiektów mostowych na rzece Odrze w pobliżu miejscowości Cigacice.

Czytaj więcej w Money.pl

wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)