Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Eureko zapłaci 2,3 mld zł za akcje PZU

0
Podziel się:

Ostateczna cena sprzedaży 10 proc. akcji PZU przez Bank Millennium na rzecz holenderskiego Eureko wyniesie 2,3 mld zł.

Ostateczna cena sprzedaży 10 proc. akcji PZU przez Bank Millennium na rzecz holenderskiego Eureko wyniesie 2,3 mld zł - poinformował bank w środowym komunikacie.

Płatność za akcje PZU ma nastąpić 7 grudnia 2005 roku.

"Porozumienie określa ostateczną cenę na 2,3 mld zł, co stanowi średnią wycen Grupy PZU sporządzonych przez dwa niezależne międzynarodowe banki inwestycyjne" - napisano w komunikacie.

Zgodnie z porozumieniem między Eureko i Bankiem Millennium BEL Leasing sp. z o.o. (spółka zależna Millennium) otrzyma od Eureko 1,1 mld zł, która obejmuje 700 mln zł korekty minimalnej gwarantowanej ceny oraz kwotę 400 mln zł stanowiącą drugą transzę początkowej ceny sprzedaży, która została uzgodniona 21 grudnia 2004 roku.

"Ponadto Bank Millennium informuje, iż w ramach umowy typu swap z Banco Comercial Portugues (Millennium bcp), zawartej we wrześniu 2003 roku, Millennium bcp utrzymał prawo udziału w przychodach ze sprzedaży akcji PZU, w przypadku, gdy ostateczna cena sprzedaży przewyższy kwotę 1,6 mld zł. Zgodnie z powyższym, Bank zapłaci na rzecz Millennium bcp kwotę 283,5 mln zł, która będzie wywierać odpowiednio taki sam wpływ na rachunek skonsolidowany Banku Millennium" - napisano w komunikacie Banku Millennium.

"Wpływ na wynik skonsolidowany brutto, który będzie odzwierciedlony w wyniku roku bieżącego, wynosi 416,5 mln zł" - dodano.

Bank Millennium przez swoją spółkę BIG BG Inwestycje zawarł w grudniu 2004 roku z Eureko B.V. umowę sprzedaży 10 proc. akcji PZU SA za 1,6 mld zł. Kwota ta, według pierwotnych ustaleń, mogła wzrosnąć w zależności od wyceny PZU po wejściu na giełdę.

Wobec niepewnego terminu wejścia PZU na giełdę, strony umowy zdecydowały, że, niezależnie od procesu przygotowań PZU do debiutu giełdowego, same rozliczą tę transakcję.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)