Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Europejskie mięso będzie promowane w Korei, Wietnamie i USA

0
Podziel się:

Program ma promować świeżą, schłodzoną lub mrożoną wołowinę i wieprzowinę oraz ich przetwory. Ma też wskazywać na wysokie walory smakowe europejskiego mięsa oraz na jego jakość.

Europejskie mięso będzie promowane w Korei, Wietnamie i USA
(fotoVoyager/iStockphoto)

Ruszyła kolejna kampania promująca europejskie mięso skierowana do konsumentów w Korei Południowej, Wietnamu i w Stanów Zjednoczonych. Firmuje ją polska Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI).

UPEMI podpisało już umowę na realizację 3-letniej kampanii informacyjno-promocyjnej z Agencją Rynku Rolnego, która nadzoruje ją i rozlicza wydatki. Jak wyjaśniła dyrektor Agnieszka Różańska z UPEMI, od tego momentu prace związane z kampanią rozpoczęły się. Pierwszy etap - to prace przygotowawcze, a właściwa promocja zacznie się od przyszłego roku.

Program ma promować świeżą, schłodzoną lub mrożoną wołowinę i wieprzowinę oraz ich przetwory. Ma też wskazywać na wysokie walory smakowe europejskiego mięsa oraz na jego jakość. Jest to kontynuacja dwóch poprzednich kampanii, które zachęcały do spożywania wysokiej jakości europejskiego mięsa.

Będą więc prowadzone akcje skierowane do profesjonalistów, dziennikarzy i konsumentów. Będą to reklamy w mediach, udział w targach i innych wydarzeniach. Promocja na każdym z tych rynków będzie inna i będzie uwzględniała specyfikę danego kraju - zaznaczyła Różańska. Na rynku amerykańskim promocja będzie się odbywała głównie poprzez spotkania biznesowe i udział w imprezach branżowych. Polska branża mięsna na tym rynku chce sprzedawać wysokiej klasy wędliny i inne przetwory z mięsa.

Na rynku wietnamskim i koreańskim będzie głównie promowana wieprzowina. Będzie się to odbywało, tak jak dotychczas, poprzez udział w targach. Różańska dodała, że dzięki kampaniom znacząco wzrósł eksport polskiego mięsa do Korei Południowej, natomiast widać też obecność polskich firm mięsnych w Wietnamie. Tam na razie wysyłane są śladowe ilości mięsa, ale UPEMI liczy na szerokie otwarcie rynku po podpisaniu umowy UE-Wietnam o wolnym handlu. Obecnie jest ona negocjowana.

Budżet kampanii _ Tradycja i jakość europejskiego mięsa _ wynosi prawie 5 mln euro, z tego połowę sfinansuje UE.

Czytaj więcej w Money.pl
Czesi już nie chcą naszego mięsa. Dumping? Według Czeskiego Urzędu Statystycznego, powodem takiego stanu rzeczy był spadek importu polskiego mięsa, które stanowi najważniejszy składnik importu.
Produkcja wołowiny przestanie być opłacalna? Tego najbardziej obawiają się rolnicy, którzy ucierpią w wyniku ustawy o zaniechaniu uboju rytualnego. - _ To nas odetnie od rynków arabskich _ - mówi przedstawiciel branży mięsnej.
Chiny mają problemy z produkcją drobiu Największym importerem drobiu są kraje azjatyckie, m.in. Arabia Saudyjska, Wietnam, Irak i Kazachstan, które i w tym roku zwiększą swoje zakupy o 0,6 proc.
wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)