Partnerstwo publiczno-prywatne może być uzupełniającym źródłem finansowania projektów infrastrukturalnych. Nie stanie się nigdy źródłem podstawowym - uważa minister infrastruktury Cezary Grabarczyk.
_ - W tym tygodniu odbyła się nieformalna Rada Ministrów do spraw transportu Unii Europejskiej. Głównym tematem było wykorzystanie pozabudżetowych źródeł finansowania infrastruktury. Partnerstwo publiczno-prywatne może być - zdaniem ministrów - uzupełniającym źródłem finansowania tych wielkich budów. Natomiast nie stanie się nigdy źródłem podstawowym. To władza publiczna musi brać główny ciężar związany z finansowaniem tych inwestycji na siebie _ - powiedział dziennikarzom Grabarczyk podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy.
_ - Mamy do dyspozycji budżet Unii Europejskiej, budżety krajowe, coraz częściej włączają się do finansowania inwestycji infrastrukturalnych także regiony. Wszystkie te źródła muszą być harmonijnie wykorzystywane po to, by optymalizować efekty _ - zaznaczył.
Spotkanie ministrów transportu krajów UE w Sopocie miało charakter nieformalny. Chodziło o stworzenie ministrom okazji do swobodnej i pogłębionej wymiany poglądów na bieżące tematy; nie były natomiast uzgadniane żadne formalne decyzje. Poniedziałkowo-wtorkowe posiedzenie było ostatnim spotkaniem ministerialnym zaplanowanym w Sopocie w ramach polskiej prezydencji; kolejne będą się odbywać we Wrocławiu.
Czytaj więcej na temat budowy dróg w Polsce | |
---|---|
[ ( http://static1.money.pl/i/h/183/t86455.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/grabarczyk;szuka;pieniedzy;by;dokonczyc;drogi,207,0,876239.html) | Grabarczyk jak Hannibal: Dokończymy drogę Minister infrastruktury podkreśla, że w budżecie UE i budżetach państw zabraknie na stworzenie europejskiej sieci transportowej. |
[ ( http://static1.money.pl/i/h/218/t141274.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/raporty/artykul/tusk;obiecal;1;5;tys;km;autostrad;zbudowal;dziesiec;razy;mniej,6,0,845574.html) | Tusk obiecał 1,5 tys. km autostrad. Zbudował dziesięć razy mniej Przed rokiem wydaliśmy na budowę dróg niespełna 20 mld zł, czyli o prawie 10 mniej niż planowano. W tym roku ma być tylko 12 mld zł. |
[ ( http://static1.money.pl/i/h/98/t141154.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/euro;2012;nie;bedzie;na;czas;drog;i;torow,196,0,845252.html) | Euro 2012: Nie będzie na czas dróg i torów Wiadomo, że nie uda się zrealizować na czas wszystkich zaplanowanych na mistrzostwa inwestycji. 60 proc. Polaków ocenia stan przygotowań do Euro 2012 jako zły. |