Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej - opisujący obecne tendencje konsumpcji - wzrósł w porównaniu ze styczniem 2010 r. o 2,7 pkt proc. do minus 15,7 pkt proc. - informuje GUS.
Wskaźnik w porównaniu z lutym 2009 r. jest wyższy o 10,7 pkt proc.
Z kolei wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, zwiększył się o 2,5 p.proc. i ukształtował się na poziomie -24,7 p.proc.: wskaźnik ten jest znacznie wyższy niż w lutym 2009 r. (o 16,5 p. proc.).
Z badania wynika, że w lutym poprawiły się m.in. oceny perspektyw sytuacji gospodarczej w Polsce oraz perspektyw rynku pracy. - _ Nie zmieniły się istotnie oceny zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych, natomiast oceny możliwości zaoszczędzenia pieniędzy pogorszyły się _ - czytamy w komunikacie GUS.
ZOBACZ TAKŻE:
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło: