Koszty połączenia platform cyfrowych Wizja TV i Cyfra+ szacowane są na 70 do 90 mln zł. Zintegrowana platforma będzie miała w dniu uruchomienia, czyli 1 marca około 700.000 abonentów - poinformował wicedyrektor dyrektora Canal+.
'Koszty integracji Wizji i Cyfry+ będą rzędu 70 do 90 mln zł' - powiedział na środowej konferencji prasowej Jakub Brzęczkowski wicedyrektor Canal+/Cyfra+.
Do końca tego roku platforma, reklamująca się pod nazwą 'Nowa Cyfra+', chce osiągnąć 800.000 abonentów.
'Myślę, że w 2004 będziemy mieli 1 mln abonentów' - powiedział Brzęczkowski.
Na platformie znajdą się m.in. 32 programy w języku polskim, a abonament miesięczny będzie się wahał od 56 do 119 zł miesięcznie zależnie od wybranego pakietu.
Połączenie, należącej do operatora telewizji kablowej United Pan-European Communications (UPC) Wizji TV i należącej do Vivendi Universal Cyfry+ nastąpiło w grudniu ubiegłego roku.
Transakcję ogłoszono w sierpniu tego roku, a w listopadzie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zgodził się, by obie platformy cyfrowe połączyły się.
Polska Telewizja Cyfrowa, spółka UPC, objęła 25 proc. akcji w nowej spółce, która nazywa się Telewizyjna Korporacja Partycypacyjna (TKP). 75 proc. objęła Cyfra+.
W ocenie specjalistów od rynku telewizyjnego funkcjonowanie platformy jest opłacalne, jeżeli ma ona ok. 700.000 odbiorców.
Canal+ Group, oddział Vivendi Universal, zajmujący się produkcją telewizyjną i filmową, to jeden z największych na świecie pod względem wielkości koncern medialno-telekomunikacyjny.
W Europie firma ma prawie 16 mln abonentów płatnej telewizji. W Polsce spółka obecna jest od 1995 roku. W listopadzie 1998 roku uruchomiono platformę cyfrową Cyfra+.
Holenderski UPC z siedzibą w Amsterdamie jest operatorem świadczącym usługi telewizyjne i telekomunikacyjne. Spółka w Europie ma około 7,2 mln abonentów. W Polsce UPC działający pod nazwą UPC Telewizja Kablowa jest jednym z największych na rynku operatorów telewizji kablowej.