Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Jakubiak: Pieniądze wydane na spoty to zła inwestycja

0
Podziel się:

Preferowanie wielkich, okrzepłych partii jest niedemokratyczne.

Jakubiak: Pieniądze wydane na spoty to zła inwestycja

Money.pl: PJN chce wprowadzić zakaz publikacji płatnych ogłoszeń i audycji wyborczych w prasie, radiu i telewizji. Dlaczego chcecie zabronić jednej z podstawowych form dotarcia do wyborców?

Elżbieta Jakubiak, posłanka klubu Polska Jest Najważniejsza: To ma spowodować, że politycy zaczną zabiegać o wyborców nie przez telewizję, ale w osobistym kontakcie. My chcemy, by większość tych pieniędzy kandydaci mieli w swoim indywidualnym zasobie i wykorzystywali w promowaniu siebie i swojego programu na terenie własnego okręgu wyborczego.

Wojna na maczugi, lodówki i na wszystkie inne sposoby używane w spotach jest ciekawa z punktu widzenia ludzi zajmujących się reklamą, ale dla wyborcy ona jest kompletnie zbędna. Ten powinien poznać program i kandydata, a nie zdolności techniczne, czy aktorskie poszczególnych partii.

[ ( http://static1.money.pl/i/h/123/t90491.jpg ) ] (http://prawo.money.pl/aktualnosci/wiadomosci/artykul/wkrotce;koniec;platnych;reklam;wyborczych,167,0,762535.html) Wkrótce koniec płatnych reklam wyborczych? Jednak spoty promocyjne służą właśnie temu, by ludzie mogli poznać program danej partii i zdecydować, czy ten im pasuje, czy nie. Oni nie mają czasu czytać grubych ksiąg z programem danego ugrupowania. Potrzebują szybkiej informacji.

Oczywiście. Dlatego zachęcamy właśnie do budowania szybkich przekazów, do spotkań bezpośrednich, do wykorzystania nowoczesnych technologii. To naszym zdaniem zapewni gwarancję dobrej jakości posłów, a nie bardziej, czy mniej udane reklamówki w telewizji.

Dlaczego chcecie zakazać płatnych ogłoszeń wyborczych w prasie, radiu i telewizji, a jednocześnie pozwalacie na nie w internecie? To nie jest konsekwentne. Jak już zakazywać to wszędzie.

Nie zgodzę się z Panem. Uważam, że zadaniem polityka jest indywidualne dotarcie do wyborcy. Tak robi się kampanię na całym świecie. Dziś komputer wyborcy jest jakby indywidualnym dotarciem. Jest pocztą, listonoszem. I tej działalności nie chcemy zakazywać.

Natomiast ogromnej wartości spoty reklamowe, bo przeciętny spot reklamowy pokazywany w telewizji to de facto kilka milionów wydanych na jego wyprodukowanie i emisję, to są źle wydane pieniądze, biorąc pod uwagę oczekiwania i korzyści jakie ma przynieść.

[ ( http://static1.money.pl/i/h/239/t98287.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/po;w;sondazu;najgorzej;od;miesiecy,80,0,762448.html) PO w sondażu najgorzej od miesięcy Czy te ograniczenia to nie jest przypadkiem wynik braku pieniędzy? PJN jako jedyna partia nie ma finansowego zaplecza. Czy w ten sposób nie próbujecie zwiększyć swoich szans w wyborach?

Muszę się z Panem zgodzić. Uważamy, że równość szans na scenie politycznej, to jest też równość, która świadczy o jakości demokracji. Moim zdaniem preferowanie wielkich, okrzepłych partii jest niedemokratyczne. Każdy, kto chce wystartować w kampanii wyborczej, powinien mieć równe szanse.

Moim zdaniem to co dzisiaj jest, nie daje efektu dobrej demokracji. I my w ramach walki z tym niszczącym spięciem na linii PO-PiS, chcemy mieć możliwość zaproponowania innego wyboru.

W takim razie, nie lepiej byłoby zostawić wszystkim możliwość wyboru? Jeżeli duże partie chcą wydawać miliony na telewizyjne spoty niech tak robią, a wy skupicie się np. na kampanii internetowej. To co proponujecie to jest wymuszanie tego, by inni dostosowali się do was.

Wymuszane jest wszystko w Polsce. Demokracja wymaga ustępstw. W szkole dzieci siedzą na lekcjach. Żeby wejść do parlamentu trzeba być stosownie ubranym. Więc generalnie życie polega na jakiegoś rodzaju ustępstwach i umowach. My chcielibyśmy się umówić, żeby nie było kampanii za wielkie pieniądze, bo to są źle wydane pieniądze. Źle zainwestowane w demokrację pieniądze.

Czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/254/t97278.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/psl;i;pjn;kusza;niezadowolonych,135,0,761735.html) PSL i PJN kuszą niezadowolonych Paweł Poncyljusz nie wyklucza wyborczych transferów w niektórych regionach.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/185/t99257.jpg ) ] (http://prawo.money.pl/aktualnosci/wiadomosci/artykul/komorowski;wydal;najwiecej;-;15;mln;zl,107,0,762475.html) Komorowski wydał najwięcej - 15 mln zł Do końca marca PKW ma czas na rozpatrzenie sprawozdań komitetów wyborczych.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)