Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Jest dotacja na drogę S8 i korytarz E30

0
Podziel się:

UE dołoży 2,1 mld zł do budowy szlaku kolejowego i 899 mln zł do drogi ekspresowej.

Jest dotacja na drogę S8 i korytarz E30
(Joyfull/Dreamstime)

Ponad 3 mld zł dołoży UE do przebudowy linii kolejowej Kraków-Rzeszów i budowy drogi ekspresowej S8 na odcinku Wrocław Psie Pole-Syców - odpowiednie umowy podpisano w Ministerstwie Infrastruktury. Łączna wartość obu inwestycji to około 5,8 mld zł.

Obie inwestycje będą dofinansowane z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko. Przebudowa linii kolejowej ma kosztować 4,6 mld zł, z czego z dofinansowania unijnego ma pochodzić 2,1 mld zł. Linia kolejowa łącząca stolicę Małopolski z Rzeszowem stanowi część międzynarodowego korytarza transportowego E30 łączącego Europę Zachodnią ze Wschodnią. Na terenie Polski przebiega od granicy państwa z Niemcami przez Zgorzelec, Węgliniec, Wrocław, Opole, Gliwice, Katowice, Kraków, Tarnów, Rzeszów, Przemyśl, prowadząc na Ukrainę - do Lwowa i Kijowa.

Kolejarze zakładają, że po modernizacji linii Kraków-Rzeszów pociągi na tej trasie będą jeździć z prędkością 160 km na godzinę. Podróż z Rzeszowa do Krakowa zajmie około 1 godzinę 15 minut, czyli będzie krótsza o 71 minut niż obecnie. Według harmonogramu prace modernizacyjne mają się zakończyć do 2014 r.

Koszt inwestycji drogowej, na którą podpisano umowę, jest szacowany na 1,18 mld zł, z czego dofinansowanie unijne wyniesie 898,9 mln zł. Droga ma być gotowa w 2012 r.

Odcinek drogi ekspresowej S8 Wrocław Psie Pole - Syców stanowi część planowanej drogi ekspresowej S8 z Wrocławia przez Syców, Kępno i Warszawę do granicy państwa. Drogą tą ma się odbywać ruch tranzytowy z Polski południowej na wschód i północ kraju.

- _ Dzięki dziś podpisanej umowie przekroczymy półmetek, czyli zakontraktujemy ponad 50 procent środków, jakie mamy do dyspozycji w ramach programu Infrastruktura i Środowisko, od tej pory realizacja programu będzie biegła z górki _ - powiedział minister infrastruktury Cezary Grabarczyk.

Infrastruktura i Środowisko jest największym programem operacyjnym w historii Unii Europejskiej. Na inwestycje w transport i ochronę środowiska przewidziano w nim prawie 28 mld euro, co stanowi około 42 proc. całości środków polityki spójności w Polsce. Na transport drogowy możemy przeznaczyć ponad 11 mld euro, a na kolejowy 4,8 mld euro.

Czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/72/t87624.jpg ) ] (http://dom.money.pl/budownictwo/wiadomosci/artykul/plan;budowy;drog;w;styczniu;decyzja;rzadu,180,0,751540.html) Plan budowy dróg. W styczniu decyzja rządu Projekt Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015 zawiera listę ponad stu inwestycji.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/53/t128309.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/raporty/artykul/grabarczyk;polozyl;kolej;z;drogami;radzi;sobie;lepiej,174,0,748718.html) Grabarczyk położył kolej, z drogami radzi sobie lepiej Bilans rządów ministra w PKP jest katastrofalny, ale obiecuje, że sieć autostrad zwiększy się o 80 procent. Na razie zamiast nich rosną opóźnienia.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/214/t37334.jpg ) ] (http://dom.money.pl/budownictwo/wiadomosci/artykul/wykonawca;nie;chce;budowac;odcinka;a4,238,0,769262.html) Wykonawca nie chce budować odcinka A4 Polsko-macedońskie konsorcjum firm NDI oraz SB Granit mówi o zaniedbaniach GDDKiA.
kraj
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)