Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Koleje Mazowieckie chcą kupić lokomotywy i wagony

0
Podziel się:

Oferty w ogłoszonym przez przewoźnika przetargu można składać do 29 sierpnia.

Koleje Mazowieckie chcą kupić lokomotywy i wagony
(Danuta Matloch/REPORTER)
bEUWfspx

Koleje Mazowieckie chcą kupić 22 nowe piętrowe wagony i dwie nowe lokomotywy - oferty w ogłoszonym przez przewoźnika przetargu można składać do 29 sierpnia. Przewoźnik planuje, że otrzyma pierwsze pojazdy najwcześniej we wrześniu 2014 r.

Spółka poinformowała, że zamówienie obejmuje także świadczenie usług serwisowych przez cztery lata, licząc od daty przekazania każdego z pojazdów. Ponadto producent będzie musiał dostarczyć także pakiet naprawczy dla taboru oraz przeszkolić pracowników Kolei Mazowieckich.

_ Dostawa pierwszego pojazdu kolejowego nastąpi nie wcześniej niż 1 września 2014 r., natomiast dostawa ostatniego nie później niż 29 maja 2015 r. Przystępujący do przetargu muszą wnieść wadium w wysokości 800 tys. euro _ - poinformowała spółka w komunikacie.

bEUWfspz

Piętrowe wagony, które chce kupić spółka, będą jeździć w składach _ push-pull _, czyli zmiennokierunkowych. Oznacza to, że lokomotywa może je nie tylko ciągnąć, ale także pchać. Dzięki temu przy zmianie kierunku jazdy nie trzeba przestawiać lokomotywy - maszynista przesiada się do kabiny w wagonie sterowniczym na końcu składu i stamtąd steruje lokomotywą.

Koleje Mazowieckie mają już wagony piętrowe, w tym 26 tzw. środkowych i 11 sterowniczych, a także 11 lokomotyw elektrycznych typu _ push-pull _. Pociągi _ push-pull _ są wykorzystywane przez Koleje Mazowieckie przede wszystkim do obsługi połączeń przyspieszonych i kursują na wszystkich liniach w godzinach szczytów przewozowych.

Czytaj więcej w Money.pl
Uwaga pasażerowie! PKP Intercity likwiduje pociągi Od niedzieli PKP Intercity likwiduje pociągi kategorii EuroCity i ekspresy. Nie oznacza to, że znikną one z oferty.
PKP pomknie 250 kilometrów na godzinę? Rozpoczęły się testy pierwszych dwóch wagonów szybkich pociągów produkowanych przez Alstom dla PKP Intercity - poinformowała dyrektor ds. komunikacji Alstom w Polsce Dorota Januszkiewicz.
Awarię usuwają nawet dwa lata. Kolej igra z życiem pasażerów Podwyżki, likwidacja połączeń i nieudolne zarządzanie. PKP PLK, może stracić ponad 6 mld złotych.
bEUWfsqa
wiadomości
wiadmomości
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)