Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Koniec z lotami za jednego złotego

0
Podziel się:

Od 1 listopada linie lotnicze informować o wszystkich opłatach, od których zależy cena biletu.

Koniec z lotami za jednego złotego
(konzern.lufthansa.com/Gregor Schlaeger)

*Od 1 listopada w całej Unii Europejskiej linie lotnicze muszą informować podróżnych o wysokości wszystkich opłat, od których zależy ostateczna cena biletu. *
Składają się na nią taryfy lub stawki lotnicze, podatki, opłaty lotniskowe oraz inne dopłaty. Przewoźnicy nie zawsze jednak rzetelnie informują o należnościach, które pasażerowie zobowiązani są ponieść. Problem dotyczy szczególnie ofert promocyjnych.

Linie lotnicze informując podróżnych o ostatecznej cenie biletu wielokrotnie nie podawały rzeczywistej wysokości poszczególnych opłat ukrywając należne marże i inne koszty w opłatach lotniskowych. Te ostatnie, zgodnie z definicją, pobierane są od przewoźników przez zarządzających lotniskiem za wykonywanie m. in. usług związanych z obsługą pasażerów, ale także startu czy lądowania.

*Każdy w Unii musi przestrzegać nowego prawa *
Na mocy wchodzącego w życie 1 listopada 2008 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie wspólnych zasad wykonywania przewozów lotniczych na terenie Wspólnoty, każdy przewoźnik został zobowiązany do rzetelnego podawania ostatecznej ceny biletu, która musi uwzględniać wysokość taryfy, stawki lotniczej, wszystkich podatków oraz dopłat znanych w chwili prezentowania oferty.

ZOBACZ TAKŻE:

Konsumenci mają prawo oczekiwać wyszczególnienia poszczególnych rodzajów opłat oraz podania im ostatecznej ceny już na etapie rezerwacji, a także wyraźnej, przejrzystej i jednoznacznej informacji o wszystkich opcjonalnych dopłatach.

Dzięki nowym przepisom pasażerowie będą informowani o tym, jaką część ceny biletu stanowi wynagrodzenie przewoźnika, a jaką rzeczywisty koszt związany z organizacją przelotu. Pozwoli to podróżnym porównać oferty dostępne na rynku.

*Gdzie szukać pomocy? *
W przypadku naruszenia przez przewoźników lotniczych przepisów Rozporządzenia można zgłaszać do Urzędu Lotnictwa Cywilnego (email: kancelaria@ulc.gov.pl).

Natomiast do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów należy kierować wyłącznie zawiadomienia o możliwości naruszenia zbiorowych interesów konsumentów.

| Prawa przysługujące pasażerom |
| --- |
| Jeżeli lot się opóźnia, pasażerowie mają prawo do bezpłatnych posiłków, napojów oraz innych świadczeń. W razie potrzeby przewoźnik musi zapewnić także hotel (łącznie z transportem). Jeżeli odwołano nasz lot mamy prawo do zwrotu kosztów biletu lub zaoferowania innego połączenia. Ponadto możemy domagać się odszkodowania, gdy powiadomienie o odwołaniu nastąpiło zbyt późno. Jeżeli przedsiębiorca odmówi pasażerowi któregokolwiek z wyżej wymienionych praw, należy niezwłocznie złożyć pisemną skargę i uzyskać potwierdzenie jej złożenia. W sprawach odwołania lotu, znacznego opóźnienia rejsu oraz odmowy przyjęcia na pokład samolotu pomoże Komisja Ochrony Praw Pasażerów działająca przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Konsument ma również prawo do wystąpienia o odszkodowanie za zniszczenie, uszkodzenie, opóźnienie lub utratę bagażu podczas lotu. Roszczenia dotyczące uszkodzonego bagażu należy zgłosić w terminie 7 dni od daty jego odbioru, a w przypadku bagażu opóźnionego - w terminie 21 dni. |

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)