W pierwszym kwartale 2009 roku wartość polskiego rynku reklamy wyniosła 1,65 mld zł, czyli o 8,8 proc. mniej niż w takim samym okresie 2008 roku.
W całym 2009 roku rynek może spaść o 10 proc. - szacuje dom mediowy MPG.
_ - MPG prognozuje, że w całym bieżącym roku wartość polskiego rynku reklamowego zmniejszy się o 10 proc., przy założeniu, że nie zmieni się panująca obecnie niepewność co do kierunku trendów gospodarce _ - podały wirtualnemedia.pl.
Raport Money.pl | |
---|---|
*Połowa reklamowych budżetów małych firm trafia do internetu * Przedsiębiorcy - właściciele małych i średnich firm - wydają na promocję w sieci ponad dwa razy więcej niż na reklamę w prasie i prawie dwadzieścia razy więcej niż w radiu i telewizji - wynika z badania serwisu Favore.pl. Czytaj w Money.pl |
Najbardziej zmalały dochody reklamowe gazet (o 18,7 proc.) i magazynów (o 16,6 proc.). Dochody reklamowe outdooru spadły o 8,0 proc., radia o 6,8 proc., a telewizji spadły o 6,2 proc. Wzrosły jedynie dochody reklamowe internetu, o 7,0 proc.
| Podział reklamowego tortu |
| --- |
| Połowa wydatków na reklamę trafiła w I kw. 2009 roku do telewizji, 13 proc. do magazynów, 11,1 proc. do gazet, 8,3 proc. do outdooru, 7,2 proc. do internetu, a 6,8 proc. do radia. |