Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kurierzy nie chcą dowozić sprzętu AGD z internetu

0
Podziel się:

Od 1 listopada kurierzy DPD Polska, dawniej Masterlink, nie dostarczają już klientom większości modeli pralek i lodówek oraz dużych telewizorów.

Kurierzy nie chcą dowozić sprzętu AGD z internetu
(PAP/Grzegorz Michałowski)

*Od 1 listopada kurierzy DPD Polska, dawniej Masterlink, nie dostarczają już klientom większości modeli pralek i lodówek oraz dużych telewizorów - pisze ,,Gazeta Wybborcza". *
Zdaniem gazety decyzja DPD - trzeciej co do wielkości firmy kurierskiej w kraju - mocno uderza w szybko rosnący rynek handlu internetowego. Zwłaszcza że zaczyna się szczególnie pracowity dla kurierów okres przedświąteczny.

_ Cały rynek usług kurierskich był w ubiegłym roku wart ok. 1,5 mld. zł. Gros transakcji to jednak lukratywna obsługa klientów instytucjonalnych. I na niej jak na razie firmy kurierskie się skupiają. _Nie powinno to jednak spowodować perturbacji w dostawach choć należy się liczyć z przejściowym wzrostem cen przewozu sprzętu wielkogabarytowego - uważa Krzysztof Mikee, wiceprezes sklepu Megamedia.pl.

Oficjalnie powodem takiej decyzji jest fakt, iż wielkie przesyłki trzeba sortować ręcznie, czego efektem są niższe zyski firm kurierskich. Ponadto przesyłki wielkogabarytowe potrafią uszkodzić mniejsze paczki oraz są problemowe w doręczaniu. Według przepisów BHP kurier nie może bowiem dźwigać więcej niż 31,5 kg, a nierzadko musi wnieść ważącą 50 kg chłodziarko-zamrażarkę na trzecie piętro.

ZOBACZ TAKŻE:
Polski e-handel na wzrościeNieco innego zdania jest natomiast jeden z kurierów DPD cytowany przez gazetę. Według niego prawdziwym powodem decyzji są coraz częstsze próby wyłudzania pieniędzy przez sklepy internetowe od firm kurierskich. Pracownik DPD ujawnia, że do przesyłek wstawiany jest zniszczony sprzęt, za który następnie firma musi płacić ubezpieczenie sklepowi.

Zarzuty te odpierają przedstawiciele sklepów, którzy mają złe zdanie o większości firm kurierskich. Według nich dostawa zamówień - w tym kłopoty z terminowością czy częsty brak możliwości umówienia się z kurierem na konkretną godzinę - już od pewnego czasu uważana jest w Polsce za jedną z barier e-handlu. Opinie te są zbieżne z badaniem serwisu Sklepy24.pl sprzed niespełna roku, które objęło 380 e-sklepów. Wynika z niego, że 62 proc. z nich narzeka na ceny przesyłek i uznali ją za nr 2 na liście przeszkód w rozwoju e-handlu - czytamy w ,,Gazecie Wyborczej".

internet
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)