Region zajął pierwsze miejsce w Europie i czwarte na świecie w rankingu Digital Marketing Awards 2012 _ fDi Magazine _. W rankingu brano po uwagę m.in. wykorzystanie stron internetowych w celu przyciągania inwestorów.
Jak poinformował rzecznik ŁSSE Marcin Kwintkiewicz jurorzy z _ fDi Magazine _ - należącego do Grupy Financial Times - oceniali, jak poszczególne miasta, kraje, regiony czy strefy ekonomiczne wykorzystują marketing, strategie lub innowacje internetowe, aby zachęcić i przyciągnąć inwestorów.
_ - Sprawdzali m.in. strony internetowe, aktywność w social media, a także innowacje i strategie w obszarze marketingu internetowego _ - wyjaśnił Kwintkiewicz.
Jak dodał, w kategorii stref ekonomicznych ŁSSE zajęła czwarte miejsce na świecie i pierwszą pozycję w Europie. Przed Łódzką Strefą znalazły się: Ras Al Khaimah Free Trade Zone (Zjednoczone Emiraty Arabskie), Daegu-Gyeongbuk Free Economic Zone (Korea Południowa), Ohio Aerospace Hub (Stany Zjednoczone). Na piątym miejscu uplasowała się strefa z Litwy - Klaipeda Free Economic Zone.
Według rzecznika ŁSSE jurorzy docenili m.in. przebudowanie strony głównej Strefy w językach: polskim, angielskim, niemieckim, włoskim i chińskim, co przyniosło w tym roku 30 procent wzrost jej odwiedzin, a także uruchomienie mapy interaktywnej terenów inwestycyjnych ŁSSE. Usługa ta pozwala m.in. na zbliżanie mapy, uzyskanie dodatkowych informacji o obiektach, a na stronie znajduje się także interaktywna galeria zdjęć terenów inwestycyjnych.
W tym roku Strefa uruchomiła także serwis pośrednictwa nieruchomości poza Strefą, dzięki któremu pośredniczy w sprzedaży nieruchomości inwestycyjnych znajdujących się w dyspozycji samorządów i osób prywatnych, a także stronę internetową związaną z unijną kampanią _ Łódzkie - Strefa Biznesu Szyta na Miarę _. Wydaje także newsletter, który trafia do kilkuset odbiorców.
ŁSSE pochwalić się może także m.in. fan page na Facebooku - ponad 2,5 tys. fanów, kontem na YouTube (wzrost oglądalności filmów i spotów o ponad 120 proc.), twitterze oraz LinkedIn.
Według przedstawicieli Strefy w tym roku o ponad 50 procent wzrosła także liczba artykułów w prasie o ŁSSE, dzięki temu wartość ekwiwalentu reklamowego - po trzech kwartałach - szacuje się na 2,7 mln zł. - _ To czterokrotnie więcej niż roczne nakłady ŁSSE na PR, marketing i reklamę _ - dodał rzecznik.
Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna ŁSSE powstała w 1997 r. Składa się z 44 podstref w trzech województwach: łódzkim, mazowieckim i wielkopolskim. Działa w niej ponad 150 inwestorów. Najsilniejsze branże obecne w strefie to: AGD, kosmetyczno-farmaceutyczna, BPO, IT oraz branża motoryzacyjna.
Wśród największych inwestorów są: Indesit, ABB, BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego czy koncern Procter&Gamble. Wartość nakładów inwestycyjnych wyniosła dotąd 9,6 mld zł, natomiast liczba zadeklarowanych miejsc pracy sięga 26 tysięcy.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
590 procent zysku? Oto sposób To zajęcie dla wyjątkowo majętnych osób, pełnych pasji, zaangażowania oraz z żyłką biznesmena. | |
Polska w światowej czołówce. Zobacz w czym Jesteśmy na piątym miejscu, pod względem atrakcyjności inwestycyjnej dla nowoczesnych usług. | |
Spadki na Wall Street. Inwestorzy coraz bardziej boją się o... Giełdy za Oceanem zakończyły tydzień trzecim kolejnym spadkiem indeksów. |