Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Na zakupach wybieramy tanie, a nie polskie

0
Podziel się:

Polacy zwracają wagę przede wszystkim na cenę - kieruje się nią 47 procent z nas.

Na zakupach wybieramy tanie, a nie polskie
(Paha_l/Dreamstime)

W trakcie zakupów patriotyczne uczucia odkładamy na bok. Według sondażu, robiąc zakupy Polacy patrzą głównie na jakość i cenę.

Patriotyczne hasła reklamowe nie robią już wrażenia na polskich konsumentach - dowodzi badanie _ Pulsu Biznesu _. Znacznie ważniejszym jest dla nas rachunek ekonomiczny. Jak wynika z sondażu IQS, Polacy na zakupach kierują się przede wszystkim jakością produktu (47 procent ankietowanych) i ceną (28 procent). Kraj pochodzenia znajduje się dopiero na czwartym miejscu - jest najważniejszy dla 7 procent konsumentów.

Dodatkowo prawie połowa badanych uważa, że polskie pochodzenie produktu nie ma dla nich znaczenia. Nieliczni preferują więc towary zagraniczne.

Eksperci uważają, że takie zjawisko może mieć negatywny wpływ na gospodarkę. Ich zdaniem, gdyby Polacy darzyli rodzinnych producentów szczególniejszą sympatią, pomogłoby to tworzyć silne polskie marki i nakręcałoby wzrost gospodarczy.

Czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/224/t75488.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/wiekszosc;uwaza;ze;sprawy;w;kraju;ida;zle,147,0,800147.html) Większość uważa, że sprawy w kraju idą źle Twierdzi tak blisko 70 procent Polaków. Połowa spodziewa się pogorszenia sytuacji materialnej.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/27/t92699.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/polacy;coraz;bardziej;hojni;i;szczesliwsi,63,0,767295.html) Polacy coraz bardziej hojni i szczęśliwsi Blisko połowa Polaków odczuła szczęście. Nadal niewiele czytamy i rzadko chodzimy do teatru.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)