Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Sebastian Ogórek
|

Orlen się repolonizuje, Lotos amerykanizuje. Państwowe firmy mają zupełnie inne plany

11
Podziel się:

Orlen stawia na polskie produkty na półkach, jego główny konkurent na zagraniczne marki. Lotos właśnie zapowiedział, że do końca tego roku otworzy przy swoich stacjach dwa kolejny fastfoody pod marką Subway. W przyszłym roku plany są jeszcze bardziej ambitne.

Orlen się repolonizuje, Lotos amerykanizuje. Państwowe firmy mają zupełnie inne plany
(Grupa Lotos)

Orlen stawia na polskie produkty na półkach, a jego główny konkurent na zagraniczne marki. Lotos właśnie zapowiedział, że do końca tego roku otworzy przy swoich stacjach dwa kolejny fastfoody pod marką Subway. Na przyszły rok plany są jeszcze bardziej ambitne.

Choć stacje paliw mogą zarobić miliony na zakazie handlu w niedzielę, to inwestują nie tylko w sklepy. Lotos w najbliższych tygodniach otworzy dwa punkty z kanapkami amerykańskiego koncernu Subway. Powstaną one przy stacjach w Radomiu oraz Krakowie.

"Lotos współpracuje z siecią restauracji Subway wszędzie tam, gdzie widzi dodatkowy potencjał do wzbogacenia stacyjnego menu. W obszarze pozapaliwowym kładzie szczególny nacisk na rozwój oferty gastronomicznej Cafe Punkt" - podano w komunikacie prasowym.

* Przed nami wzrost cen na stacjach benzynowych *

Po otwarciu nowych punktów w sumie w całym kraju będzie mieć 19 fastfoodów.

"Plany na 2018 rok są równie ambitne. Lotos planuje otworzyć ok. 10 nowych i zarządzać łącznie ok. 30 restauracjami Subway w Polsce" - informuje koncern.

Współpraca trwa już dwa lata. Większość punktów z kanapkami zlokalizowano przy autostradach oraz ekspresówkach, np. MOP Rudka na A4, MOP Police na A2 czy MOP Rowień na A1.

Działania Lotosu są o tyle ciekawe, że jego główny konkurent w ostatnim czasie działa zupełnie odwrotnie. Orlen zrezygnował ze współpracy z dużymi sieciami handlowymi i przy swoich stacjach rozwija swoją sieć sklepów O! shop.

Na dodatek w ostatnim czasie zapowiedział wycofanie z oferty zagranicznych produktów. Wprowadził też do oferty wodę pod marką własną, a aktualnie szuka producenta krówek. Tymczasem współpracujący z Lotosem Subway to amerykański gigant, który jest obecnie największą siecią fastfoodów na świecie. W sumie pod tą marką działa 44,5 tys. punktów w aż 110 krajach.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(11)
Henio
6 lat temu
nie ważne co tam na półkach jak tylko pomogą wejść Kubicy do F1 to od jutra tankuje tylko na Lotosie !!!
J.A.
6 lat temu
Orlen szuka producenta krówek? TO COŚ, CO SPOWODOWAŁO NAPĘCZNIENIE MISIEWICZA?
woźny szkolny
6 lat temu
Czy redaktorzy zdawali egzamin z języka polskiego w Polce czy za Odrą.? Brak rozumienia podstawowych słów.
rębacz
6 lat temu
j już od dawna omijam tą szmaciarską formę Orlen, najgorsze paliwo w polsce
Mar
6 lat temu
Postawcie tam jeszcze męskie prostytutki i dziurę w ścianie do gloryholy:D