Orlen Deutschland zamierza budować w Niemczech 30 nowych stacji benzynowych rocznie, na co będzie przeznaczać 30 mln euro każdego roku - poinformował w piątek na konferencji Jean-Jacques Verschueren prezes zarządu Orlen Deutschland.
"Chcielibyśmy budować kolejne 30 stacji rocznie, w tej chwili prowadzimy akwizycję terenów pod te stacje. Nasi akcjonariusze dali na to 30 mln euro rocznie" - powiedział Verschueren.
Dodał, że Orlen Deutschland, spółka zależna PKN Orlen, prawdopodobnie zakończy 2003 rok dodatnim wynikiem finansowym.
"Do roku 2010 chcielibyśmy uzyskać 10-proc. udział w rynku na terenie północnych Niemiec. Na zmianę marki wydamy w tym roku 25 mln euro, a kampania reklamowa pochłonie 1,5 mln euro" - powiedział.
PKN Orlen kupił od British Petroleum (BP) 494 stacje benzynowe w Niemczech za 100,9 mln euro.
Zgodnie z przepisami antymonopolowymi, BP był zmuszony zmniejszyć swój udział w rynku w Niemczech o 4 proc. - do 22 proc.
Jego rywal - Royal Dutch/Shell Group, który nabył sieć stacji DEA od RWE, musiał pozbyć się w Niemczech 5 proc. stacji.
Rocznie kupione przez PKN stacje mają sprzedawać około 1,3 mln ton paliw, z czego 0,5 mln ton ma pochodzić z Polski z Rafinerii Gdańskiej i PKN w ramach transakcji SWAP i ze sprzedaży bezpośredniej.