Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Materiał partnera
|

Paczka w kilka godzin. Nowa usługa dla e-sklepów

18
Podziel się:

To może być najszybszy sposób dostarczania przesyłek ze sklepów internetowych do klientów. DPD Polska testuje - i to z powodzeniem - nowy sposób dostarczania paczek, by do zainteresowanych docierały one jeszcze tego samego dnia.

Paczka w kilka godzin. Nowa usługa dla e-sklepów

To może być najszybszy sposób dostarczania przesyłek ze sklepów internetowych do klientów. DPD Polska testuje - i to z powodzeniem - nowy sposób dostarczania paczek, by do zainteresowanych docierały one jeszcze tego samego dnia.

Ponad połowa internautów robi zakupy w sieci. Powód? Zakupy są nieskomplikowane (49 proc.) i bezpieczne (26 proc. ) – wynika z najnowszego badania „E-commerce w Polsce 2018” Gemiusa wśród polskich internautów.

Jak wyjaśnia firma badawcza, tym co najbardziej motywuje nas do e-zakupów to całodobowa dostępność sklepów – taką odpowiedź w raporcie Gemius wskazało aż 87 proc. badanych. Także niższe niż w tradycyjnym handlu ceny i większy wybór to kusząca perspektywa by zamiast w galerii weekend spędzić przed komputerem. Co może nas skutecznie do zakupów internetowych zniechęcać?

Czas dostawy. W najlepszym wypadku kurier dotrze do klienta z przesyłką następnego dnia. I choć wydaje się, że to krótko, wiele osób tylko z tego powodu wybiera tradycyjny sklep.

Problem chce rozwiązać firma DPD Polska, która uruchomiła nowe usługi dla biznesu

DPD Today – dostawa tego samego dnia

DPD Today to usługa idealna dla e-sklepów. Nadawcy mogą wysłać przesyłki w wyznaczonych punktach DPD Pickup. Zostaną one doręczone do adresatów jeszcze tego samego dnia.

Usługa obecnie dostępna jest na terenie Warszawy, jednak będzie można z niej skorzystać niebawem także w innych miastach. Klient za przesyłkę może zapłacić kartą lub BLIKiem u kuriera. W ramach DPD Today można zrealizować również wysyłkę z dokumentami zwrotnymi.

– Konsumenci chcą otrzymać swoje zamówienia jak najszybciej, a DPD Today otwiera nowe możliwości przed e-sklepami. Już po pierwszych tygodniach od uruchomienia usługi widzimy, że zwiększa ona konkurencyjność sklepów internetowych, gdyż odbiorcy otrzymują swoje zamówienia dosłownie w ciągu kilku godzin – mówi Łukasz Zembowicz, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu, Członek Zarządu DPD Polska.

Dostawy nocne bez angażowania pracowników

Druga z nowych usług DPD Polska ma natomiast pomóc firmom prowadzącym sklepy stacjonarne. Polega na dostawie towaru do sklepu przez autoryzowanego kuriera w godzinach nocnych (22.00 – 6.00). Jego zadaniem jest rozładowanie zamówienia w magazynie w sposób ustalony wcześniej ze sklepem. Tym samym dostawy towaru odbywają się poza godzinami pracy sklepu i nie angażują personelu.

– Pomysł na tę usługę powstał w wyniku obserwacji trendów panujących wśród sieci odzieżowych. Ich logistyka polega na regularnych nocnych dostawach partii towaru z centralnego magazynu do placówek. Przeniesienie tego modelu dostaw do sklepów innych branż pozwala znacznie usprawnić procesy logistyczne. Towar trafia do magazynu sklepu jeszcze przed otwarciem, tak więc pracownicy mogą szybciej przygotować salon do rozpoczęcia sprzedaży – dodaje Łukasz Zembowicz.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(18)
Rolnik
5 lata temu
Zobaczcie tylko jak Nas rząd oszukał mówiąc o emigrantach. Brak słów.
Były klient
5 lata temu
DPD to niepoważna firma - ostatnio po cichu naliczyli dla większości klientów dopłaty po 8zl - bo mogą - klienci dowiedzieli się o tym z faktur - bez możliwości reklamacji. Początek końca
Klient biznes...
5 lata temu
DPD ma problemy finansowe - ostatnio dla większości klientów doliczali 8zl dopłaty za paczki niestandardowe (po cichu - sklepy dowiedziały się dopiero po dokladnym przeanalizowaniu faktur) kiedy te same paczki od lat jeździły normalnie. Jak DPD już okrada swoich klientów biznesowych + szuka pracowników Ukraińców = czyżby początek końca jak TBA albo Delta City? Patrzeć tylko jak zaczną się spóźniać ze zwrotem pobrań
tylko szukani...
5 lata temu
Niech przestana zostawiac paczki, gdzie popadnie. Adresat musi chodzic do sasiadow, od drzwi do drzwi i szukac swojej przesyłki. Nikt nie raczy poinformowac, gdzie jest. Szukałem kiedyś tak swojej paczki 3 dni, bo jednego z sąsiadów nie mogłem zastac w domu. Oczywiscie domysliłem sie tylko, ze paczka może byc u niego , bo DPD nie zostawiła żadnej wiadomości, gdzie jest. Ludzie, jak wy pracujecie? Przecież to nie jest darmowa usługa. Za wszystko płaci adresat i jeszcze musi szukac przesyłki. Na stronie firmy jest info, ze " przesyłka dostarczona', ale gdzie, komu? Nie ma.
Kryspin
5 lata temu
DPD to firma którą omijam w drugiej kolejności po Poczcie polskiej. Ciekawe jak chcą tego dokonać jak twraz mają problem dostaczyć przesyłką w tydzień.