Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
9 start-upów wprowadzało innowacje dla Poczty Polskiej. Program trwa, do wzięcia nawet 200 tys. zł

9 start-upów wprowadzało innowacje dla Poczty Polskiej. Program trwa, do wzięcia nawet 200 tys. zł

Fot. Poczta Polska

Internetowy kreator opakowań, samoobsługowe urządzenie do nadawania i odbierania paczek a nawet projekt pojazdu. Twórcy dziewięciu start-upów przez ostatnie miesiące testowali innowacyjne rozwiązania dla Poczty Polskiej.

Pod koniec maja HardGamma Ventures i Poczta Polska wspólnie wybrały pierwszą grupę spółek - uczestników premierowej rundy programu "GammaRebels powered by Poczta Polska".

Spośród prawie 80 zgłoszeń do programu zakwalifikowano dziewięć projektów najlepiej wpisujących się w strategię i potrzeby Poczty Polskiej. Wśród nich znalazły się m.in. Zapakuj.to - internetowy kreator opakowań, dzięki któremu każdy za pośrednictwem eSklepu Poczty Polskiej może zaprojektować własny wzór pudełek, Pakomatic - samoobsługowe urządzenie, montowane w domach wielorodzinnych, dzięki któremu możemy odbierać i nadawać paczki, tak jak dziś odbieramy nasze listy, czy Hyper Poland - projekt pojazdu typu Hyperloop przeznaczonego do automatycznego załadunku i przewozu przesyłek pocztowych.

 

Zobacz też: Zobacz, co można kupić na poczcie. Partyjna księgarnia?


Uczestnicy programu mieli okazję zmierzyć się z prawdziwymi wyzwaniami biznesowymi - tłumaczy spółka. Wśród rozwiązań start-upowców są też takie, które dotyczą tego, jak w praktyce działa automat Pacomatic, budka telemedyczna czy czujnik sprawdzający, ile listów zostało wrzuconych do skrzynki.

- Dobiega końca pierwsza runda programu, w ramach którego Poczta Polska udostępniała swoją infrastrukturę, doświadczenie i zasoby młodym, kreatywnym przedsiębiorcom. Młodzi przedsiębiorcy spędzili ostatnie miesiące na przeprowadzeniu pilotaży swoich projektów. Przez cały czas mogli liczyć na wsparcie merytoryczne oraz finansowe, w ramach środków programu Scale UP realizowanego przez PARP. Teraz Poczta Polska zdecyduje, które z projektów niosą dla niej największą wartość biznesową i powinny zostać wdrożone w pełnej skali - poinformowała spółka.

Wiesław Włodek, wiceprezes Poczty Polskiej, podkreśla, że spółka chce nie tylko korzystać z nowych rozwiązań, ale też uczestniczyć w ich kreowaniu.

- Dlatego zdecydowaliśmy się na udział w programie, dzięki któremu mogliśmy poznać młodych polskich innowatorów. Pracowaliśmy wspólnie nad tym, jak szybciej i wygodniej doręczać paczki, jak lepiej poznać zdanie naszych klientów, a nawet pomagaliśmy w tworzeniu polskiej kapsuły Hyperloop - powiedział Włodek.

Z kolei Tomasz Kowalczyk, partner zarządzający w HardGamma Ventures, podkreślił, że w trakcie tego czasu skupiono się na tworzeniu modeli, w których start-upy i Poczta Polska mogą działać partnersko.

- Takie podejście może zaowocować doświadczeniem niezbędnym w procesie skalowania, np. na rynki zachodnie, gdzie partnerzy są bardzo wymagający - tłumaczył.

W lipcu rozpoczął się nabór do drugiej tury programu, który będzie trwał do marca 2018 r. i składał się będzie z dwóch rund akceleracyjnych, trwających po trzy miesiące. Wybrane podmioty otrzymają dofinansowanie (do 200 tys. zł.) na realizację innowacyjnych projektów.

up, gospodarka, przedsiębiorczość, transport, poczta polska, bezpieczeństwo, informatyka, start
PAP
Czytaj także
Polecane galerie
Piotr
2017-08-13 14:39
Jak wchodzę na pocztę, to się zastanawiam, czy nie zabłądziłem do kiosku parafialnego.
Ribz
2017-08-13 14:04
A kiedy ktoś odchami pracowników poczty i wymyśli żeby nie było kolejek? Na początek proponuję automaty sprzedażowe ze znaczkami pocztowymi - takie jak w latach 80.
Adam
2017-08-13 12:52
Dlaczego Poczta Polska nie wypowie umow na skrzynki na pocztach i nie wprowadzi tego na zasadzie komercji... ludzie maja skrzynki, nic za to nie placa i nawet jak nie korzystaja to nie zwalniaja ich...
Pokaż wszystkie komentarze (11)