Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Poczta Polska stawia na segment usług finansowych

0
Podziel się:

- Alternatywy szukamy przede wszystkim w segmencie usług finansowych - mówi Ireneusz Piecuch, wiceprezes Poczty Polskiej.

Poczta Polska stawia na segment usług finansowych
(Wlodzimierz Wasyluk/REPORTER)

Poczta Polska spodziewa się 4-proc. średniorocznego spadku rynku listów w Polsce do 2018 roku. W 2013 roku grupa miała 80-100 mln zł zysku brutto - poinformowali przedstawiciele Poczty Polskiej podczas dzisiejszego posiedzenia senackiej Komisji Gospodarki Narodowej.

_ - Spodziewamy się, że do 2018 roku rynek listów w Polsce będzie spadał w średniorocznym tempie 4 proc. _ - powiedział Ireneusz Piecuch, wiceprezes Poczty Polskiej.

_ - Jest to wyzwanie dla wszystkich operatorów pocztowych. My, jako Poczta Polska, alternatywy przychodowej szukamy przede wszystkim w segmencie usług finansowych _ - dodał.

Członek zarządu Poczty Polskiej Piotr Michalski poinformował z kolei, że zysk brutto grupy w 2013 roku wyniósł ok. 80-100 mln zł._ - Skonsolidowany wynik brutto grupy Poczty Polskiej w 2013 roku według wstępnych szacunków wyniósł około 80-100 mln zł. Tak więc rentowność brutto oscylowała w okolicach 1 proc. Warto zaznaczyć, że większość spółek z grupy zakończyła rok z lekko dodatnim jednostkowym zyskiem netto _ - poinformował Michalski.

_ - W całym 2013 roku przeznaczyliśmy na inwestycje kwotę około 250 mln zł. Zainwestowaliśmy m.in. w flotę samochodową i umaszynowienie centrów logistycznych, sieć sprzedaży, informatyzację oraz rozwój e-usług takich jak np. Envelo _ - dodał.

Przedstawiciele Banku Pocztowego dodali, że suma bilansowa banku na koniec 2013 roku wyniosła ok. 7,5 mld zł._ - Według naszych wstępnych wyliczeń suma bilansowa banku na koniec roku wyniosła ok. 7,5 mld zł, zaś nasz portfel kredytów osiągnął wartość ok. 5 mld zł. Generalnie jest tak, że z powodu braku dokapitalizowania dynamika rozwoju banku wyhamowała _ - powiedział Tomasz Bogus, prezes Banku Pocztowego.

_ - Dlatego też, w 2014 roku chcemy dalej rozwijać nasze kanały sprzedażowe. Planujemy zwiększyć liczbę mikrooddziałów z 256 na koniec 2013 roku do 360 na koniec 2014 roku. Zwiększyć chcemy również liczbę pocztowych stref finansowych z 260 na koniec roku 2013 do 600 na koniec 2014 roku _ - dodał.

Czytaj więcej w Money.pl

wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)