W I kwartale spadła sprzedaż wszystkich dzienników ogólnopolskich, wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP) opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Wyjątkiem byłby _ Dziennik Gazeta Prawna _, ale tylko gdyby porównywać jego wynik do sprzedaży samej _ Gazety Prawnej _ sprzed roku, bez uwzględnienia wyniku _ Dziennika _.
Liderem segmentu opinii pozostaje _ Gazeta Wyborcza _, wydawana przez Agorę. Jej średnia _ sprzedaż ogółem _ wyniosła w I kw. 2010 r. 310.855 egzemplarzy, co oznacza spadek o 16,1proc. wobec stanu sprzed roku.
Sprzedaż ogółem _ Rzeczpospolitej _ spadła w I kw. do 116.766 sztuk wobec 127.155 egz. przed rokiem. Natomiast sprzedaż _ Dziennika Gazeta Prawna _ wyniosła 97.354 sztuk. W I kw. 2009 r, wynik _ Gazety Prawnej _ wynosił 85.298 sztuk, a _ Dziennika _ - 87.909 egz.
ZOBACZ TAKŻE: Gazety coraz mniej popularne. Sprzedaż spada
Liderem całego rynku pozostaje wydawany przez Axel Springer tabloid _ Fakt _. Jednak jego sprzedaż spadła o 9,3 proc. do 441.821 sztuk. Sprzedaż _ Super Expressu _ spadła o 12,2 proc. do 180.317 egz.
Wirtualnemedia.pl prezentują dane z kategorii _ sprzedaż ogółem _, ZKDP prezentuje też dane w kategorii _ rozpowszechnianie płatne razem _, która obejmuje także sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30 proc. normalnej ceny, a także w ramach barteru.