Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Polacy coraz rzadziej sięgają po gazety

0
Podziel się:

Od początku roku spada sprzedaż wszystkich dzienników ogólnopolskich.

Polacy coraz rzadziej sięgają po gazety
(Ed Yourdon/CC BY-SA 2.0/Flickr)

W I kwartale spadła sprzedaż wszystkich dzienników ogólnopolskich, wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP) opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Wyjątkiem byłby _ Dziennik Gazeta Prawna _, ale tylko gdyby porównywać jego wynik do sprzedaży samej _ Gazety Prawnej _ sprzed roku, bez uwzględnienia wyniku _ Dziennika _.

Liderem segmentu opinii pozostaje _ Gazeta Wyborcza _, wydawana przez Agorę. Jej średnia _ sprzedaż ogółem _ wyniosła w I kw. 2010 r. 310.855 egzemplarzy, co oznacza spadek o 16,1proc. wobec stanu sprzed roku.

Sprzedaż ogółem _ Rzeczpospolitej _ spadła w I kw. do 116.766 sztuk wobec 127.155 egz. przed rokiem. Natomiast sprzedaż _ Dziennika Gazeta Prawna _ wyniosła 97.354 sztuk. W I kw. 2009 r, wynik _ Gazety Prawnej _ wynosił 85.298 sztuk, a _ Dziennika _ - 87.909 egz.

ZOBACZ TAKŻE: Gazety coraz mniej popularne. Sprzedaż spada
Liderem całego rynku pozostaje wydawany przez Axel Springer tabloid _ Fakt _. Jednak jego sprzedaż spadła o 9,3 proc. do 441.821 sztuk. Sprzedaż _ Super Expressu _ spadła o 12,2 proc. do 180.317 egz.

Wirtualnemedia.pl prezentują dane z kategorii _ sprzedaż ogółem _, ZKDP prezentuje też dane w kategorii _ rozpowszechnianie płatne razem _, która obejmuje także sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30 proc. normalnej ceny, a także w ramach barteru.

wiadomości
styl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)