Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Polacy nie liczą na poprawę na rynku pracy

0
Podziel się:

W ciągu roku pozytywnych zmian nie będzie - oceniają ankietowani przez GfK Polonia.

Polacy nie liczą na poprawę na rynku pracy
(XcBiker/CC/Flickr)

W ciągu najbliższego roku pozytywnych zmian nie będzie - wynika z październikowego badania Barometru Nastrojów Konsumenckich GfK.

W kolejnych dwóch miesiącach wskaźnik może nadal spadać. Będzie to spowodowane rosnącymi kosztami utrzymania spowodowanymi zimą i planowanymi na grudzień dużymi zakupami przedświątecznymi - twierdzą autorzy badania.

W porównaniu z wrześniem nie zmieniły się znacząco oceny przyszłej sytuacji gospodarczej Polski. _ - Niepewność na scenie politycznej nie przełożyła się jeszcze na spadek nastrojów i w październiku wskaźnik ten zanotował niewielki spadek do -14 punktów. Jednak w kolejnym, listopadowym pomiarze można spodziewać się wzrostu odsetka respondentów, którzy, ze względu na ostatnie wydarzenia w polityce ocenią prognozy sytuacji gospodarczej kraju mniej optymistycznie _ - czytamy w raporcie z badań.

Oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej gospodarstw domowych wzrosły w październiku o 1 punkt.

Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK jest wskaźnikiem sporządzanym na zlecenie Komisji Europejskiej, obejmującym wszystkie 27 krajów wspólnoty. Wartość wskaźnika dla Polski w październiku wynosi -23,3, czyli o jeden punkt mniej niż we wrześniu.
_ - Obecny poziom i dalszy brak dynamiki zmian w obrębie tego wskaźnika sugerują, że optymizm konsumentów odnośnie prognoz ich sytuacji ekonomicznej jest stabilny _ - podają analitycy.

Dodają, że październik jest kolejnym miesiącem, w którym następuje niewielkie odrobienie części strat po gwałtownych spadkach z pierwszego kwartału roku. Obecnie wskaźnik ten wynosi -5 punktów.

Jak poinformowało GfK Polonia, nastroje konsumentów w całej Unii Europejskiej nie zmieniły się znacząco przez ostatni miesiąc. W październiku wskaźnik spadł o 0,2 punktu, i wynosi obecnie -15,7 punktu.

praca
kryzys
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)