Producenci wódki nie tracą nadziei, że nasze wydatki na mocne alkohole będą coraz wyższe. W 2006 roku Polacy kupili o prawie sześć milionów litrów tego trunku więcej niż rok wcześniej - pisze „Rzeczpospolita".
Jak pisze dziennik, powołując się na dane firmy badawczej Nielsen, sprzedaż wódki wyniosła w 2006 roku blisko 179,3 mln litrów. Wartość rynku zwiększyła się tym samym z około 6,7 mld do prawie 7 mld złotych - dane nie uwzględniają alkoholu zakupionego w restauracjach, sklepach typu cash and carry oraz na bazarach.
W Polsce popyt na wódki luksusowe oraz importowane rośnie coraz szybciej „W grudniu 2006 roku udział rynkowy zagranicznych oraz ekskluzywnych wódek, biorąc pod uwagę wielkość sprzedaży, wyniósł prawie 5 procent. Dla porównania rok wcześniej nie przekraczał 4 procent" - pisze gazeta. A to przekłada się na spadek popularności najtańszych alkoholi.