W czasie kryzysu najmniej będziemy oszczędzać na używkach, najbardziej na odzieży i energii - pisze _ Puls Biznesu _ powołując się na badania firmy Nielsen. Przebadała ona 28 tysięcy konsumentów z 48 krajów świata, w tym z Polski.
Nielsen sprawdził między innymi, jakie działania zamierzają podjąć konsumenci w czasach spowolnienia gospodarczego. Okazuje się, że najbardziej zamierzają oszczędzać na zakupie nowych ubrań - odpowiedziało tak 49 procent respondentów. Taki sam odsetek zamierza ograniczyć zużycie gazu i elektryczności.
Duży spadek sprzedaży z powodu oszczędności czynionych przez konsumentów może dotknąć też operatorów kin, producentów sprzętu elektronicznego i AGD, biur podróży, a także operatorów telefonicznych.
Co ciekawe - pisze _ Puls Biznesu _ - najmniejsze oszczędności ankietowani planują robić w przypadku zakupu alkoholu - 16 procent i papierosów - 12 procent.
ZOBACZ TAKŻE:
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.