Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Polska żywność oczekuje wsparcia ze strony państwa

0
Podziel się:

Produkty znad Wisły podbijają zagraniczne rynki, ale piętą achillesową nadal jest ich promocja i marketing.

Polska żywność oczekuje wsparcia ze strony państwa
(eliandric/iStockphoto)

Eksport polskiej żywności z roku na rok rośnie. Jednak jej producenci i eksporterzy oczekują od państwa pomocy w promocji swoich produktów za granicą.

Ponad 77 procent polskiej żywności trafia do krajów Unii Europejskiej. Prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji Renata Juszkiewicz podkreśla, że żywność z Polski trafia nie tylko do zachodniej Europy, ale także na południe.

- _ Bardzo duże sygnały otrzymujemy z rynków czeskich, że zalewamy ich rynek naszymi produktami, które są bardzo wysokiej jakości i cieszą się powodzeniem _ - mówi Renata Juszkiewicz.

Uważa ona, że polski przemysł spożywczy powinien jednak mieć większe wsparcie promocyjne.

- T_ o co na pewno jest najistotniejsze, przy sprzedaży żywności poza granicami Polski, to promocja i marketing z tym związany. Jest to pięta achillesowa naszego rynku. Producenci ewidentnie skarżą się na brak środków do promowania i marketingu swoich produktów _ - dodaje.

Od stycznia do sierpnia tego roku wartość sprzedaży artykułów rolno-spożywczych za granicę wyniosła ogółem 12,6 miliardów euro i wzrosła o 12,7 procent w porównaniu z analogicznym okresem 2012 roku.
W całym ubiegłym roku wartość eksportu żywności wyniosła 17,5 miliardów euro. Udział tego sektora w wartości wszystkich eksportowanych towarów wyniósł ponad 12,3 procent.

Czytaj więcej w Money.pl

wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)