Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Polskie koleje. Kolejny raz opóźnią się remonty torowisk?

0
Podziel się:

Zgodnie z ostatnią aktualizacją z listopada 2013 roku, w latach 2013-2015 na 140 inwestycji kolejowych zostanie wydanych 24,9 mld złotych.

Polskie koleje. Kolejny raz opóźnią się remonty torowisk?
(Cmelak770/CC/Wikipedia)

Na najbliższym posiedzeniu rząd ma zająć się aktualizacją _ Wieloletniego programu inwestycji kolejowych do roku 2015 _. Zmiany są konieczne ze względu na przesunięcia harmonogramów realizacji głównych inwestycji kolejowych.

Jak wyjaśniono na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, aktualizacja programu jest konieczna z powodu zgłoszonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) przesunięć w harmonogramach realizacji głównych projektów inwestycyjnych. Zmiany dotyczą projektów współfinansowanych z UE, dlatego uchwała rządu musi być zmieniona.

Zgodnie z ostatnią aktualizacją z listopada 2013 roku, w latach 2013-2015 na 140 inwestycji kolejowych zostanie wydanych 24,9 mld zł, z tej kwoty 13,2 mld zł ma pochodzić z funduszy unijnych.

Ze 140 planowanych inwestycji 63 mają być realizowane w ramach unijnego programu Infrastruktura i Środowisko (wartość 20,1 mld zł), 29 zostanie zrealizowanych w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych - 0,8 mld zł; 48 zostanie wykonanych na podstawie innych programów - 4 mld zł.

_ Wieloletni program inwestycji kolejowych do roku 2015 _ jest kontynuacją programu rządowego z 2011 r. Jest on realizowany z wykorzystaniem środków budżetu UE na lata 2007-2013, który zakłada możliwość ponoszenia wydatków do końca 2015 r. Ponieważ niektóre inwestycje będą kontynuowane po 2015 roku, oraz ze względu na perspektywę finansową na lata 2014-2020, w programie zawarto informacje o jego przewidywanej kontynuacji w 2016 roku.

W programie uwzględniono m.in. modernizację linii z Warszawy do Trójmiasta; modernizację torów Centralnej Magistrali Kolejowej między Warszawą a Katowicami i Krakowem, umożliwiającą zwiększenie prędkości jazdy pociągów do 200 km/h; budowę połączeń kolejowych z portami lotniczymi oraz morskimi; utworzenie połączenia kolejowego między Warszawą i Wrocławiem przez Częstochowę, a także wdrożenia systemów zarzadzania ruchem kolejowym.

Czytaj więcej w Money.pl

wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)