Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Poprawia się koniunktura w handlu

0
Podziel się:

Lepiej sytuację ocenia 22 proc. badanych przedsiębiorstw, gorzej - 16 procent.

Poprawia się koniunktura w handlu
(Elenarostunova/Dreamstime)

Wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury w handlu detalicznym ukształtował się w kwietniu 2010 roku na poziomie 6 pkt, czyli wzrósł o 3 pkt wobec poprzedniego miesiąca, podał Główny Urząd Statystyczny.

Poprawę koniunktury sygnalizuje 22 proc. badanych przedsiębiorstw, natomiast jej pogorszenie - 16 proc. (przed miesiącem odpowiednio 21 proc. i 18 proc.). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.

_ Oceny bieżącej sprzedaży w kwietniu są dużo mniej pesymistyczne niż w marcu. W najbliższych miesiącach przedsiębiorcy oczekują zwiększenia sprzedaży, w skali zbliżonej do przewidywań sprzed miesiąca. Zmniejszają się trudności przy regulowaniu bieżących zobowiązań finansowych. Prognozy w tym zakresie są pesymistyczne _ - napisano w komunikacie.
_ _

_ Poziom zapasów towarów jest nadal uważany za nadmierny. Mimo to ilość towarów zamawianych u dostawców może nieznacznie wzrosnąć. Planowane niewielkie redukcje zatrudnienia mogą być zbliżone do przewidywanych przed miesiącem. Zdaniem przedsiębiorców, w kwietniu utrzymuje się wzrost cen sprzed miesiąca, natomiast przyszłe ceny towarów mogą rosnąć nieco wolniej niż przewidywano w marcu _ - dodano.

GUS podał też, że przedsiębiorstwa małe (w tym mikro) oceniają koniunkturę gospodarczą negatywnie, natomiast średnie i w szczególności duże - pozytywnie.
_ _

_ Wskaźniki ogólnego klimatu koniunktury dla omawianych branż są pozytywne. Dla branży żywnościowej wskaźnik ten przyjął wartość plus 9 (plus 11 przed miesiącem). Branże włókno, odzież, obuwie oraz pojazdy samochodowe odnotowały wskaźnik wynoszący plus 6 (odpowiednio minus 2 i minus 1 w marcu br.), branża gospodarstwo domowe - plus 3 (w ubiegłym miesiącu plus 2) _ - napisał Urząd.

wiadmomości
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)