Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Powódź będzie kosztowała kolej 300 milionów złotych

0
Podziel się:

Nadal nieczynnych jest 5 linii, na kilku innych ruch jest ograniczony.

Powódź będzie kosztowała kolej 300 milionów złotych
(DaLee_pl/CC/Flickr)

Nadal nieczynnych jest pięć uszkodzonych lini kolejowych. Na kilku trasach ruch jest ograniczony lub odbywa się z dużym utrudnieniem. Ocenia się, że straty w infrastrukturze kolejowej spowodowane powodzią, mogą sięgnąć kwoty 300 milionów złotych.

Łączna długość torów zamkniętych dla ruchu pociągów na skutek powodzi wynosi 161 kilometrów. Nieczynna jest linia Stróże-Jasło. Na odcinku Grlice Zagórzany-Biecz oraz Skołyszyn-Jasło przystąpiono już do naprawy uszkodzonych odcinków torów. Naprawiana jest też trakcja elektryczna uszkodzona przez przewrócone drzewo.

Na linii Tarnów - Nowy Sącz - Muszyna - Krynica pociągi pasażerskie kursują jedynie na odcinku Stróże - Nowy Sącz. Na podostałych odcinkach tej linii doszło do licznych uszkodzeń, spośród których najpoważniejszym jest zniszczenie 4 czerwca przez Poprad mostu w Nowym Sączu. Trwają prace na odcinku Stróże - Gromnik, zakłada się udrożnienie tego odcinka do 17 czerwca.

Podtopiona jest stacja kolejowa w Sandomierzu, wraz z przyległymi odcinkami torów kolejowych. Woda powoli opada, a komisja ocenia rozmiary uszkodzeń.

Na linii Rybnik - Sumina wyłączony jest odcinek Rydułtowy-Sumina, objazd pociągów pasażerskich kierowany jest przez stację Rybnik.

Dokładne i aktualne informacje na temat utrudnień w ruchu można odnaleźć na stronach internetowych PKP.
Nieczynny jest też odcinek Pszyczyna-Radostowice na linii Pszczyna-Żory. Naprawa zostanie zakończona do 30 czerwca.

Na odcinkach: Kraków Mydlniki - Kraków Bronowice oraz Łaziska Średnie - Orzesze Jaśkowice odbywa się tylko ruch towarowy.

Na niektórych odcinkach ruch odbywa się tylko jednym torem, co znacznie wydłuża podróż. Tak jest na odcinkach Starachowice - Kunów, Kobiór - Pszczyna, Most Wisła - Ochodza, Sędziszów Małopolski - Trzciana. Na lini między Przemyślem a Medyką z powodu osuwiska ograniczono prędkość maksymalną.

Raporty Money.pl
3,7 mld zł dotacji do kolei, a długi wciąż rosną Spółka PKP Intercity dogadała się z zarządzającymi torami PKP PLK. Spłaci 125 mln zł długu i zlikwiduje lub skróci trasy 44 pociągów. Ale eksperci nie mają wątpliwości: sytuacja szybko się nie poprawi.
*Blokując tory PKP PLK strzelają sobie w stopę * PKP Polskie Linie Kolejowe, które pobierają opłaty za dostęp do torów, zablokowały prawie 50 połączeń międzywojewódzkich. Czy pod pretekstem odzyskania długów spółka niszczy konkurencję?
*Spór na kolei kosztował już 4 miliony złotych *Pociągi InterREGIO zniknęły, aby dziś wrócić na tory, ale być może tylko na cztery dni. Nie wiadomo, co będzie z połączeniami obsługiwanymi przez spółkę Intercity. W czerwcu może zniknąć nawet kilkadziesiąt pociągów TLK.
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)