Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przetarg na budowę S6 Szczecin-Koszalin. Kiedy?

0
Podziel się:

Jeszcze w tym roku ma zostać ogłoszony przetarg na budowę odcinka drogi S6 Szczecin-Koszalin - zapowiedziała dzisiaj w Szczecinie wicepremier, minister infrastruktury i rozwoju Elżbieta Bieńkowska.

Przetarg na budowę S6 Szczecin-Koszalin. Kiedy?
(Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju)

Jeszcze w tym roku ma zostać ogłoszony przetarg na budowę odcinka drogi S6 Szczecin-Koszalin - zapowiedziała dzisiaj w Szczecinie wicepremier, minister infrastruktury i rozwoju Elżbieta Bieńkowska.

Jak mówiła na konferencji prasowej w biurze PO Bieńkowska, w czerwcu S6 będzie włączona do załącznika programu do budowy dróg. _ Będzie to otwarcie drzwi do ogłoszenia przetargu _ - powiedziała. _ Myślę, że na pewno wczesną jesienią lub nawet latem ten przetarg będzie mógł być ogłoszony _ - dodała Bieńkowska.

_ - Rozpoczynamy od kawałka Szczecin-Koszalin, natomiast cały przebieg S6, która jest tutaj na Zachodnim Pomorzu i Pomorzu nazywana drogą kaszubską, jest w planach do 2020 r. Sukcesywnie będziemy te odcinki po kolei uruchamiać. Na razie zaczniemy od odcinka Szczecin-Koszalin, potem zostają dwa pozostałe Koszalin-Słupsk i Słupsk-Gdańsk _ - powiedziała wicepremier.

Według Bieńkowskiej wybudowanie odcinka Szczecin-Koszalin będzie kosztowało około 3 mld zł.

Bieńkowska proszona przez dziennikarzy o skomentowanie niedostarczenia przez producenta Pendolino pojazdów z homologacją pozwalającą na jazdę do 250 km/h odpowiedziała: _ Mówiąc najprościej, producent nie decyduje o tym, co chce dostarczyć. O tym, co ma dostarczyć decydowała umowa między nami a nim. A miał nam dostarczyć wagony homologowane na 250 km/h i my takie linie we wrześniu będziemy w Polsce mieli. Wtedy, dokładnie tak jak było mówione, z nowym rozkładem jazdy w grudniu te pociągi powinny nimi jechać _.

6 maja minął termin przekazania PKP Intercity pierwszych składów Pendolino z homologacją, czyli dokumentacją pozwalającą na poruszanie się pociągów po polskich torach z prędkością do 250 km na godzinę. Od tego czasu polski przewoźnik zaczął naliczać kary producentowi. Producent pociągów zaznaczył, że problemem wydłużającym proces homologacji jest brak odpowiedniej infrastruktury w Polsce, która umożliwiłaby przeprowadzenie odpowiednich testów.

Czytaj więcej w Money.pl

wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)