Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Qantas chce odszkodowań. Straszy Rolls-Royce sądem

0
Podziel się:

Chodzi o awarię silnika w należącej do australijskich linii maszynie A380.

Qantas chce odszkodowań. Straszy Rolls-Royce sądem
(betta design/CC/Flickr)

Australijskie linie Qantas, w których samolocie A380 doszło do awarii jednego z silników Rolls-Royce'a, poinformowały, że jeśli odszkodowanie, oferowane przez producenta silników nie będzie satysfakcjonujące, będą dochodzić swych roszczeń w sądzie.

Poczyniono już w tym celu wstępne kroki prawne, składając w sądzie federalnym oświadczenie o wysokości żądanych odszkodowań. Linie Qantas chcą się w ten sposób zabezpieczyć w związku ze stratami, jakie poniosły w rezultacie wstrzymania na ponad trzy tygodnie lotów swych sześciu A380 po awarii silnika i w związku z obecnymi ograniczeniami, dotyczącymi eksploatacji tych maszyn.

Szef Qantas Alan Joyce odmówił ujawnienia, jak wielkiego odszkodowania australijskie linie będą żądać od Rolls-Royce'a. Australijscy eksperci, badający przyczyny rozpadnięcia się silnika Rolls-Royce'a 4 listopada, wkrótce po starcie A380 z Singapuru, poinformowali o zidentyfikowaniu przyczyny wycieku, który doprowadził do tej awarii. Podejrzewają, że chodzi o błąd konstrukcyjny, a nie jakieś zaniedbania podczas czynności serwisowych, za które odpowiadają linie lotnicze.

Qantas na trzy tygodnie uziemił Airbusy. Zobacz materiał AssociatedPress:

Australijskie Biuro Bezpieczeństwa Transportu zaleciło liniom lotniczym, eksploatującym A380 z silnikami Rolls-Royce'a, ponowne dokładne sprawdzenie tych jednostek napędowych. W sumie w trzech liniach lotniczych (Qantas, Lufthansa i Singapore Airlines) lata 20 samolotów A380 z silnikami Trent 900.

Linie Qantas wymieniły 19 silników Trent 900 i pięć dni temu dopuściły do lotów dwa ze swych A380. Pozostałe są cały czas sprawdzane.
Linie te skontrolowały już silniki w swoich samolotach, zgodnie z dyrektywą Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) z 11 listopada, poszukując jednak tylko śladów wycieku oleju, bez dostępnej obecnie wiedzy o źródle tego wycieku.

Część samolotów A380 jest wyposażona w silniki GP7200, produkowane przez Engine Alliance - joint venture General Electric i Pratt and Whitney.

Airbus - producent największego na świecie samolotu pasażerskiego A380 - poinformował jeszcze w połowie listopada, że będzie się domagał od Rolls-Royce'a _ pełnej rekompensaty _ kosztów, jakie poniesie w związku z koniecznością wymiany wielu silników tej brytyjskiej firmy. Airbus ostrzegł, że problemy z silnikami Trent 900 mogą spowodować opóźnienia dostaw samolotów A380 w 2011 roku, ponieważ konieczne jest skoncentrowanie się teraz na serwisowaniu już dostarczonych maszyn.

Czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/200/t115400.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/trzy;tygodnie;po;eksplozji;qantas;wznawia;loty;a;380,227,0,715747.html) Trzy tygodnie po eksplozji Qantas wznawia loty A 380 Australijskie linie wznowią loty części super jumbo jetów.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/55/t116279.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/qantas;znowu;ma;klopoty;tym;razem;to;boeing,180,0,710324.html) Qantas znowu ma kłopoty, tym razem to Boeing Maszyna lecąca do Buenos Aires musiała zawrócić do Sydney. Miała kłopoty z elektryką.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/203/t85963.jpg ) ] (http://wakacje.money.pl/wiadomosci/artykul/kolejne;problemy;airbusa;a380;tym;razem;z;podwoziem,213,0,710869.html) Kolejne problemy Airbusa A380. Tym razem z podwoziem Lufthansa wstrzymała lot A380 z Frankfurtu nad Menem do Tokio.
wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)