Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Ranking sklepów internetowych, edycja 2012

0
Podziel się:

[

]( http://www.money.pl/sekcja/ranking-sklepow-internetowych-2012/ )Money.pl po raz siódmy, w tym roku z Gazetą Wyborczą i serwisem wyborcza.biz, wziął pod lupę ponad 100 największych i najpopularniejszych sklepów internetowych. Sprawdziliśmy nie tylko wielkość asortymentu, sposoby płatności i dostarczania towaru, ale także elastyczność sklepów i to, jak dbają o klientów. W sumie każdy z e-sklepów analizowaliśmy pod kątem 60 kryteriów.
Prezentujemy wyniki siódmego już badania e-sklepów.

Elektronika i AGD

  • 1 miejsce komputronik.pl
  • 2 miejsce euro.com.pl
  • 3 miejsce redcoon.pl

Zdrowie i uroda

  • 1 miejsce perfumeria.pl
  • 2 miejsce iperfumy.pl
  • 3 miejsce tagomago.pl

Kultura i rozrywka

  • 1 miejsce gandalf.com.pl
  • 2 miejsce merlin.pl
  • 3 miejsce empik.com

Moda

  • 1 miejsce answear.com
  • 2 miejsce heppin.com
  • 3 miejsce intymna.pl

Sklepy specjalistyczne

  • 1 miejsce militaria.pl
  • 2 miejsce szkla.com
  • 3 miejsce bron.pl

Sklepy wielobranżowe

  • 1 miejsce toys4boys.pl
  • 2 miejsce dekoria.pl
  • 3 miejsce rockmetalshop.pl

Turystyka

  • 1 miejsce travelplanet.pl
  • 2 miejsce wakacje.pl
  • 3 miejsce tanie-loty.com.pl

Jak ocenialiśmy

Warunkiem uczestnictwa w rankingu była - podobnie jak w poprzednich latach - popularność sklepu wśród internautów. Z każdej kategorii monitorowanej w ramach Megapanelu, w kategorii e-commerce/sklepy wybraliśmy po 15 sklepów, które w ciągu roku poprzedzającego badanie (od października zeszłego roku do września 2012 r.) odwiedziła największa liczba osób. Tam, gdzie Megapanel (standard badania polskiego internetu) uwzględniał wyniki mniej niż 15 sklepów, połączyliśmy kategorie. W rankingu prezentujemy po 10 sklepów, które podczas badania zyskały najwięcej punktów.

Sklepy ocenialiśmy na podstawie 60 kryteriów, podzielonych na 10 grup:

  • asortyment - liczba produktów w sklepie, podział tematyczny, narzędzia i funkcje ułatwiające poznanie oferty
  • informacje o produkcie - opisy towarów, opinie, dostępność, narzędzia pomagające podjąć decyzje o zakupie
  • procedura zamawiania i dostawa zakupów - funkcjonowanie i przejrzystość formularzy zamówień, możliwości korekty, reklamacje, czas realizacji, śledzenie przesyłki
  • sposoby płatności - dostępne formy, raty, bezpieczeństwo
  • interakcja z klientem - kanały kontaktu, subskrypcje informacji
  • jakość obsługi - czas reakcji na maila, obsługa infolinii, fachowość udzielanych informacji
  • łatwość dotarcia do informacji - wyszukiwarki, mapy serwisów, regulaminy, faq
  • przejrzystość i budowa strony - estetyka, czytelność, współpraca z różnymi przeglądarkami i systemami operacyjnymi
  • *bonusy *- wyprzedaże, programy lojalnościowe i partnerskie, możliwość negocjacji ceny
  • pozostałe - obecność w porównywarkach cen, opinie internautów o sklepie, unikalne narzędzia dla klientów.

Maksymalnie w badaniu sklep mógł uzyskać 100 punktów. Wyjątkiem jest branża turystyczna, w której nie ocenialiśmy dostawy zakupów i pochodnych kryteriów. W tej kategorii maksymalnie do zdobycia było 90 punktów.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)