Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Reklama piwa ma podlegać jeszcze większym rygorom

0
Podziel się:

Tak przewiduje projekt nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, który właśnie trafił do Sejmu.

Reklama piwa ma podlegać jeszcze większym rygorom

Według dotychczasowych uregulowań spoty telewizyjne czy billboardy nie mogą być skierowane do małoletnich. Nie mogą też odwoływać się do atrakcyjności seksualnej, wypoczynku, nauki i pracy oraz sukcesu zawodowego lub życiowego. Właśnie z tego ostatniego powodu została zdjęta z ekranów reklama z udziałem bramkarza Jerzego Dudka - podaje "Życie Warszawy".

Nowe przepisy przewidują, że w reklamie nie będą mogli występować małoletni, piwo nie będzie mogło być kojarzone ze środkiem stymulującym, uspokajającym i sposobem na rozwiązywanie problemów osobistych. Zabroniona ma też być reklama, według której picie większych ilości alkoholu jest trendy, a abstynencja lub umiarkowane spożycie nie są modne. Niemożliwe stanie się również podkreślanie, że piwo wysokoprocentowe jest lepsze.

To już trzeci pomysł na poprawienie ustawy o wychowaniu w trzeźwości, nad którym w tej kadencji pochylą się posłowie.

Pierwszy projekt zakłada, że na opakowaniach piwa pojawią się ostrzeżenia o szkodliwości jego spożywania, podobne do tych, które są na paczkach papierosów. Drugi przewiduje między innymi, że dozwolony czas emisji reklam piwa w telewizji zostanie przesunięty z godziny 20 na 23.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)