Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Reklama w telewizji odbiła od dna. Wzrost o 20 proc.

0
Podziel się:

TVP 1, TVP 2, Polsat i TVN uzyskały ze sprzedaży reklam w 2010 roku w sumie 9,8 mld zł.

Reklama w telewizji odbiła od dna. Wzrost o 20 proc.
(ronen/iStockphoto)

W 2010 roku łączne cennikowe przychody reklamowe głównych stacji telewizyjnych wzrosły o 20 proc. wobec 2009 roku.

TVP 1, TVP 2, Polsat i TVN uzyskały ze sprzedaży reklam w 2010 r. w sumie 9,8 mld zł - podał Presserwis na podstawie danych Nielsen Audience Measurement za okres 1 stycznia - 30 grudnia 2010 roku (dane cennikowe nie uwzględniają udzielanych przez stacje rabatów). Liderem wpływów był, tak jak przed rokiem, TVN.

Wpływy stacji telewizyjnych w 2010
Presserwis za Nielsen Audience Measuremen
stacja wpływy porównanie z 2009
TVN 3,1 mld zł +12%
Polsat 2,9 mld zł +13%
TVP 1 2,3 mld zł +31%
TVP 2 1,5 mld zł +35%

_ - Nowy rok na rynku reklamy zaczyna się dość nerwowo ze względu na niepewność co do wielkości budżetów reklamodawców. Z jednej strony mamy dobrą sytuację makroekonomiczną, z drugiej niepewność klientów: nawet firmy, które dużo inwestowały w 2010 roku, nie składają teraz odważnych deklaracji _ - powiedział cytowany przez Presserwis Piotr Piętka, wiceprezes domu mediowego Starcom.

Jak mówi Piętka, na razie budżety klientów pozwalają szacować wzrost reklamy telewizyjnej na dwa, trzy lub cztery procent. Myślę, że szansa na większe wydatki będzie dopiero w drugiej połowie roku. Telewizje swoich planów cenowych nie zdradzają.

_ - Wielkość podwyżek ureguluje stosunek popytu na czas reklamowy do jego podaży. Na pewno ceny wzrosną co najmniej o tyle, na ile przewidujemy wzrost rynku _ - Presserwis cytuje Zbigniewa Badziaka, dyrektora biura reklamy i handlu TVP. Ostrożna estymacja tego wzrostu to 4-5 proc., a optymistyczna 5-7 proc.

Czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/38/t127782.jpg ) ] (http://manager.money.pl/styl/media/artykul/oprah;winfrey;ma;wlasna;telewizje,104,0,746600.html) Oprah Winfrey ma własną telewizję Oprah Winfrey Network, czyli OWN ma docierać do 80 milionów domów w USA.
[ ( http://static1.money.pl/i/manager/o/artykuly/18614/38458_tvtp.tiny.png ) ] (http://manager.money.pl/strategie/emarketing/artykul/telekomunikacja;polska;atakuje;siec;nowy;serwis;o;filmach,180,0,745396.html) Telekomunikacja Polska atakuje sieć. Nowy serwis o filmach Nowy portal TP, dostępny pod adresem tvtp.pl, to przede wszystkim zbiór polecanych filmów dostępnych na życzenie na platformie operatora, a także program telewizyjny.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/87/t46423.jpg ) ] (http://manager.money.pl/styl/media/artykul/w;swieta;odpoczelismy;od;reklamy,134,0,742790.html) W święta odpoczęliśmy od reklamy Po przedświątecznym bombardowaniu spotami, telewizje ograniczają liczbę reklam o połowę.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)