Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Materiał partnera
|

Rekordowe wyniki finansowe Alior Banku. Coraz więcej klientów online

6
Podziel się:

W I kwartale 2018 r. zysk netto Grupy Alior Banku wyniósł 171 mln zł, co oznacza wzrost o 108 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku i przekroczenie konsensusu rynkowego. Bank odnotował również znaczący dynamiczny wzrost wolumenów kredytowych, w tym w segmentach mikrofirm oraz leasingu.

Rekordowe wyniki finansowe Alior Banku. Coraz więcej klientów online
(ANDRZEJ STAWINSKI/REPORTER)

– I kwartał 2018 r. był okresem bardzo intensywnej pracy i realizacji założeń strategicznych, takich jak operacyjne uruchomienie platformy BANCOVO. – mówi Filip Gorczyca, wiceprezes Zarządu Alior Banku odpowiedzialny za Pion Finansów. – Szybko rosnące wyniki finansowe, które ponownie okazały się wyższe niż konsensus rynkowy, stanowią potwierdzenie coraz mocniejszej pozycji rynkowej, kapitałowej i płynnościowej banku. To pokazuje, że konsekwentnie budujemy wartość banku dla akcjonariuszy – dodaje Gorczyca.

Alior chwali się wzrostami

Całkowite przychody Alior Banku z działalności operacyjnej osiągnęły w I kwartale 2018 r. 980 mln zł, co oznacza 13-procentowy wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. W efekcie rosnącego wolumenu udzielonych kredytów i pożyczek wynik odsetkowy zwiększył się o 11 proc., osiągając 731 mln zł.

Bank utrzymał także wysokie tempo wzrostu wolumenu kredytów brutto w wysokości 1,4 mld zł w I kwartale 2018 r. i jest zgodny z planowanym w perspektywie całego roku poziomem 5,5-6,5 mld zł. Wysoką dynamikę Alior Bank odnotował zwłaszcza w segmencie mikrofirm oraz leasingu, gdzie względem IV kwartału 2017 r. zwiększył sprzedaż o odpowiednio 29 proc. i 14 proc.

Na koniec I kwartału 2018 r. saldo depozytów pozyskanych od klientów wyniosło 59 mld zł (17 proc. więcej niż rok wcześniej), a współczynnik wartości kredytów do depozytów ukształtował się na poziomie 87,4 proc.

W efekcie, Alior Bank odnotował radykalną poprawę płynności – na przestrzeni ostatnich trzech kwartałów mierzący płynność wskaźnik LCR wzrósł z 87 proc. do 130 proc. Było to możliwe dzięki przeprowadzonym z sukcesem kampaniom marketingowym na pozyskiwanie klientów ze strategicznych dla banku segmentów behawioralnych.

Inwestycje w BANCOVO

Bank inwestuje także w coraz to nowsze rozwiązania cyfrowe, tworzone zgodnie w przyjętą metodyką rozwoju innowacji AGILOR. Na początku marca uruchomiono BANCOVO. - działającą w pełni online platformę pośrednictwa kredytowego, integrującą oferty banków oraz firm pożyczkowych.
Efekt? W sektorze klienta indywidualnego kanał cyfrowy generuje coraz większą sprzedaż – o 33 proc. więcej niż rok temu w przypadku rachunków osobistych i o 22 proc. jeśli chodzi o pożyczki. Obecnie cały proces kredytowy może być przeprowadzony online.

Także w sektorze klienta biznesowego bank wprowadził szereg rozwiązań, które automatyzują procesy
i pozwalają m.in. na szybsze wydawanie decyzji kredytowych.

Jednym z przykładów jest system Dronn, oparty na technologii sztucznej inteligencji, który wspiera akwizycję mikrofirm, kontaktując się telefonicznie z przedsiębiorcą na krótko po zarejestrowaniu działalności gospodarczej (podczas pilotażu pozyskano w ten sposób 180 firm). Bank rozwija jednocześnie platformę cyfrową dla przedsiębiorców zafirmowani.pl,
a klientom korzystającym z księgowości online umożliwił generowanie plików JPK.

banki
alior bank
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(6)
Tom
5 lata temu
Konto osobiste, szczególnie w formacie mobilnym jest na bardzo wysokim poziomie. Polecam.
Swarowski
6 lat temu
ja tam wolę inwestować w Hot Forex
Zdzialaw
6 lat temu
Codziennie mam problema placac karta i wstyd przed kasa
biznesowy kli...
6 lat temu
szkoda, że nic nie wspomnieli o fatalnym wyglądzie nowego interfejsu dla firm. Oczywiście można iść do konkurencji tylko po kiego grzyba zmienić coś na dużo gorszego Nie rozumiem jak bank generujący takie zyski może zrobić tak fatalną stronę do zarządzania finansami od strony klienta, nieczytelna, nieintuicyjna wogóle nie dostosowana pod aktualne trendy i potrzeby firm.
lubiebracdrog...
6 lat temu
super marza odsetkowa (najwyzsza w sektorze bo 4.5pct) i niskie odpisy..wydaje sie zbyt piekne by bylo prawdziwe..