Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Rekordziści w korzystaniu z internetu

0
Podziel się:

Miesięcznie najwięcej czasu online spędzają Kanadyjczycy - wynika z badań.

Rekordziści w korzystaniu z internetu
(maebmij/CC/Flickr)

Każdy Kanadyjczyk spędza miesięcznie 43,5 godziny online i jest to rekord na skalę światową - wynika z raportu firmy comScore opublikowanego w minionym tygodniu przez kanadyjskie media.

Średnia światowa jest prawie dwa razy niższa i wynosi 23,1 godziny w miesiącu - przypomniała telewizja CBC. Nawet drugie na liście Stany Zjednoczone są krajem mniej przywiązanym do internetu niż Kanada - średnia miesięczna to 35,5 godziny.

Ciekawostką jest to, że najszybciej powiększającą się grupą kanadyjskich użytkowników internetu są osoby powyżej 55. roku życia. Wśród nich liczba _ nowych _ internautów wzrosła o 12 proc. między 2009 a 2010 rokiem. Średni wzrost dla całej Kanady to 2 proc. w tym czasie.

Kanadyjczycy coraz chętniej korzystają z serwisów społecznościowych zamiast portali oferujących dostęp do skrzynki pocztowej. Mniej czasu spędzają przeglądając pocztę - liczba wizyt na tego typu stronach www spadła o 28 proc. Do serwisów społecznościowych przekonują się coraz bardziej osoby powyżej 55. roku życia. W grupach wiekowych 55 - 64 lata i powyżej 65. roku życia liczba osób korzystających z takich usług wzrosła po 35 proc. - podsumowała CBC.

ComScore, firma badająca trendy na rynku internetowym, uznała też po przeanalizowaniu podejścia Kanadyjczyków do internetu, że coraz bardziej będzie rosnąć grupa osób łączących się z globalną siecią przez telefony komórkowe.

Jak jeszcze w grudniu ub. roku, w innym badaniu podawała comScore, 68 proc. Kanadyjczyków ma dostęp do internetu. We Francji i Wielkiej Brytanii to około 62 proc., w Niemczech - około 60 proc. U południowego sąsiada Kanadyjczyków, Stanach Zjednoczonych, dostęp do internetu ma 59 proc. mieszkańców.

Dostęp do internetu jest dla Kanadyjczyków bardzo ważny, o czym świadczy m.in. trwająca od kilku tygodni ożywiona dyskusja na temat tego, czy regulator rynku powinien zezwolić firmom telekomunikacyjnym na obciążanie rachunkami za korzystanie z internetu w zależności od skali wykorzystania. Dotychczas limitów przesyłu danych nie było. Regulator niedawno wstępnie zgodę wydał. Przeciwny jednak jest temu rząd, zaś wielu kanadyjskich internautów - szczególnie firmy nowych technologii - wskazuje, że byłoby to zbyt kosztowne i tym samym szkodliwe dla wielu młodych przedsiębiorstw.

Czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/25/t86297.jpg ) ] (http://manager.money.pl/news/artykul/internetowy;gigant;kupuje;lewicowy;magazyn,52,0,767540.html) Internetowy gigant kupuje lewicowy magazyn AOL kupi za 315 milionów dolarów popularny magazyn internetowy _ Huffington Post _.
[ ( http://static1.money.pl/i/manager/o/artykuly/19254/39447_remote-control.tiny.png ) ] (http://manager.money.pl/strategie/emarketing/artykul/reklama;dla;mlodych;tv;juz;nie;rzadzi,126,0,773246.html) Reklama dla młodych? TV już nie rządzi Wideo w sieci znów zmniejsza dystans do telewizji. Wśród nastolatków jest już popularniejsze.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/25/t86297.jpg ) ] (http://manager.money.pl/styl/media/artykul/surfujemy;na;potege;internet;dogania;telewizje,86,0,772694.html) Surfujemy na potęgę. Internet dogania telewizję Dobra wiadomość dla reklamodawców. Spędzamy w sieci coraz więcej czasu
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)