Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Rozmowy o lokalizacji fabryki Toyoty i PSA nadal trwają

0
Podziel się:

Rozmowy o wyborze lokalizacji przyszłej fabryki samochodów koncernów Toyota i PSA (Peugeot Citroen) są kontynuowane

- poinformował w czwartek minister gospodarki Jacek Piechota.

'Rozmowy w tej sprawie się toczą ' - powiedział dziennikarzom przed konferencją prasową z okazji 5 rocznicy przystąpienia Polski do OECD Piechota.

'Strona i japońska, i francuska prosiły tutaj o maksimum dyskrecji co do przebiegu tych rozmów' - dodał Piechota.

W czwartek japoński dziennik 'Nihon Keizai Shimbun' napisał, że Toyota zdecydowała, że wybuduje nowe zakłady wraz z Peugeot Citroen w czeskim mieście Kolin.

Informacji tej zaprzeczyły zarówno Toyota jak i PSA.

Rzecznik prasowy grupy PSA Peugeot Citroen poinformował w czwartek, że decyzja o wyborze miejsca nowej wspólnej fabryki Toyoty i Peugeot Citroen zostanie podana na początku stycznia.

W środę wiceminister gospodarki Ewa Fryeberg poinformowała PAP, że decyzja w tej sprawie zapadnie między 15 a 31 grudnia tego roku.

Rzecznik Peugeot podał, że koncerny z Japonii i Francji wysłały swoją delegację do Czech na rozmowy z lokalnymi władzami, ale takie delegacje udały się też do innych krajów, które brane są pod uwagę przy wyborze nowego miejsca i nie została jeszcze podpisana.

Toyota i PSA rozpatrują propozycję lokalizacji w Czechach, Polsce i na Węgrzech.

W Polsce koncerny motoryzacyjne rozpatrują ewentualną lokalizację fabryki w Dąbrowie Górniczej, Krakowie i Radomsku w woj. łódzkim.

Pod koniec października prezes Peugeota Jean-Marie Folz powiedział, że ostateczna decyzja o lokalizacji nowej fabryki w którymś z krajów UE lub środkowo-wschodniej Europy zapadnie do końca 2001 roku. Dodał wówczas, że kluczową sprawą braną pod uwagę przy wyborze takiego miejsca będą koszty.

Wartość projektowanej inwestycji Toyoty i PSA ma wynieść ok. 1,5 mld euro łącznie z pracami badawczo-rozwojowymi, a docelowa zdolność produkcyjna fabryki 300.000 samochodów rocznie. Zakład ma rozpocząć produkcję w 2005 roku.

Przez budowę w Europie nowej fabryki małych aut koncerny chcą rozszerzyć sprzedaż swoich aut w tym regionie świata. W 2000 roku udział aut japońskiego koncernu w europejskim rynku motoryzacyjnym wyniósł 3,7 proc.

Toyota
motoryzacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)