Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Rzecznik pomoże konsumentom - nie daj się oskubać!

0
Podziel się:

Robiąc zakupy czy podpisując umowę z firmą telekomunikacyjną warto nie dać się oskubać. Pomóc nam w tym może znajomość praw konsumenta i rzecznik do którego możemy zwrócić się po fachową pomoc.

Robiąc zakupy czy podpisując umowę z firmą telekomunikacyjną warto nie dać się oskubać. Pomóc nam w tym może znajomość praw, a także rzecznik praw konsumenta do którego możemy zwrócić się po fachową pomoc.

Sytuacji kiedy możemy poprosić o pomoc jest bardzo wiele. Przykładowe to problemy ze zwrotem towaru, niewykonaniem usługi lub dochodzeniem gwarancji albo zastosowaniem rękojmi. W największych miastach Polski, przy trasach wjazdowych, centrach handlowych oraz wokół uczelni i szkół można zobaczyć 1400 billboardów z hasłem "Nie daj się oskubać!" Kampania UOKiK-u ma za zadanie spopularyzować wiedzę, że w sporze z nieuczciwym przedsiębiorcą nie są sami.

O pomoc możemy zwrócić się właśnie do rzecznika praw konsumenta. Zgodnie z obowiązującym prawem, w sprawach dotyczących naruszenia zbiorowych interesów konsumentów właściwy jest UOKiK, w przypadku indywidualnych skarg - rzecznicy konsumentów, których jest w Polsce ponad 360.

_ Rzecznicy praw konsumenta w imieniu poszkodowanego podejmą interwencję i próbę mediacji z przedsiębiorcą, udzielą porady, pomogą w skierowaniu sprawy na drogę sądową. _

Jak wynika z badań społecznych wiedza nadal jednak jest niewielka - jedynie 9 proc. ankietowanych wie o działalności rzeczników konsumentów.

Tymczasem dzięki ich pomocy jest szansa na skuteczniejsze egzekwowanie swoich praw, a jednocześnie ograniczenie samowoli i bezkarności nieuczciwych przedsiębiorców.

Z analiz prowadzonych przez UOKiK wynika, że rocznie rzecznicy średnio 30 tys. razy występują do przedsiębiorców oraz udzielają blisko 175 tys. porad i informacji. Jednocześnie kierują setki powództw na rzecz słabszych uczestników rynku. Niemal połowa spraw, które swój finał znalazły w sądzie dotyczy reklamacji i gwarancji towarów. Znaczną część stanowią powództwa związane z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem usługi.

Adres najbliższego rzecznika konsumentów można znaleźć na www.uokik.gov.pl lub dzwoniąc pod bezpłatny numer infolinii 0800 800 008 (w godzinach od 9.00 do 17.00).

wiadomości
gospodarka
prawo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)