- poinformowała w poniedziałek PAP w komunikacie rzeczniczka Ruchu, Elżbieta Szafrańska.
Sprzedaż ogółem spółki wyniosła w 2001 roku ponad 3,7 mld zł. Sprzedaż prasy w stosunku do sprzedaży artykułów pozaprasowych zmniejszyła się do 46 proc., z 50 proc. w 2000 roku.
Jak podała spółka, na jej wyniki w 2001 roku zdecydowany wpływ miała m.in. utrata marży z tytułu wprowadzenia podatku VAT na prasę, wprowadzenie maksymalnych cen na papierosy, mniejsze wpływy z działalności finansowej oraz dekoniunktura na rynku prasowym i znaczące pogorszenie ogólnej sytuacji gospodarczej.
Ruch zastrzegł, że przedstawione wyniki muszą być zweryfikowane przez audytora i dlatego mogą się jeszcze zmienić. Spółka należy w 100 proc. do Skarbu Państwa i ma około 58-proc. udział w rynku dystrybucji prasy.