Notowania

strajk na kolei
24.05.2012 16:38

Strajk na kolei. Decyzja po 1 lipca

Decyzja o ewentualnym strajku na kolei zapadnie po 1 lipca, czyli po Euro 2012.

Podziel się
Dodaj komentarz
(pkp.pl)

Decyzja o ewentualnym strajku na kolei zapadnie po 1 lipca, czyli po Euro 2012 - zapowiedział przewodniczący Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych i Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce Leszek Miętek.

_ - Kwestia zatrzymania ruchu pociągów z uwagi na stan bezpieczeństwa nie jest dla nas celem samym w sobie. Nie chcemy, żeby ta kwestia, batalia o bezpieczeństwo na polskich torach, była w jakikolwiek sposób utożsamiana z bieżącą przepychanką polityczną czy z Euro _ - oświadczył Miętek podczas konferencji prasowej.

Konferencję zwołano w przerwie Walnego Zebrania Delegatów Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych. Punkt dotyczący ewentualnego zatrzymania pociągów dodano do porządku obrad w środę, po tym jak w Warszawie czołowo zderzyły się dwa pociągi. Nikt nie zginął, ale dwie osoby zostały ranne. Przewodniczący KKZZ powiedział dziennikarzom, że to wydarzenie wywołało duże poruszenie w środowisku kolejarskim. _ - Nie może być tak, że pasażerowie będą się bali wsiąść do pociągu _ - zaznaczył Miętek. _ Kolej na tym traci _ - dodał.

Przypomniał, że po marcowej katastrofie pod Szczekocinami, w której zginęło 16 osób, związkowcy domagali się od rządu i ministerstwa transportu podjęcia działań, które zwiększyłyby bezpieczeństwo na torach. Związkowcy zorganizowali także pikietę w Warszawie i przekazali premierowi petycję. Zdaniem Miętka nie przyniosło to skutku i sprawy związane z bezpieczeństwem wciąż są w Polsce zaniedbywane.

Jak wyjaśnił, jeśli do 1 lipca nie będzie realnych działań resortu transportu i Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) w kwestii poprawy bezpieczeństwa, to zapadnie decyzja o zatrzymaniu pociągów.

_ Nie chcemy uczestniczyć w grze politycznej i nie chcemy zakłócać Euro 2012 _ - powiedział związkowiec. Wyraził jednocześnie zadowolenie, że kierujący UTK Krzysztof Dyl został formalnie powołany na stanowisko.

Pytany, jakie działania związkowcy uznaliby za wystarczające, Miętek wymienił _ wyeliminowanie terroryzmu związane z czasem pracy maszynistów _ oraz wzmocnienie kompetencyjne i kadrowe UTK. Jeśli chodzi o czas pracy maszynistów, to przewodniczący KKZZ zwracał uwagę, że maszyniści często są przemęczeni, ponieważ nie są respektowane ich prawa do odpoczynku. Natomiast wzmocnienie UTK jest jego zdaniem niezbędne, by Urząd mógł wziąć odpowiedzialność za bezpieczeństwo na kolei.

Miętek poinformował też, że Konfederacja Kolejowych Związków Zawodowych zaapelowała do pracowników związanych z bezpieczeństwem ruchu kolejowego o nadzwyczajne, rygorystyczne przestrzeganie wszelkiego rodzaju procedur. _ Musimy być szczególnie uwrażliwieni na nawet najmniejsze odchylenia od normy w tych obszarach _ - powiedział.

Miętek poinformował, że będzie rozmawiał z przedstawicielami innych kolejowych związków, żeby w ewentualnym proteście uczestniczyło ich jak najwięcej.

O kolejach czytaj więcej w Money.pl
Kolej stanie przed Euro? Związkowcy grożą Związkowcy z PKP PLK domagają się podwyżek. Zapowiadają referendum strajkowe.
Skontrolowali stan kolei. Nie jest dobrze Nieprawidłowe zapisy w regulaminach technicznych stacji, brak monitorowania przewozu przesyłek towarów niebezpiecznych, brak świadectw bezpieczeństwa. Co jeszcze wykryli?
Nie unikniemy następnej katastrofy kolejowej Na remonty i rozbudowę kolei wydajemy blisko trzy razy mniej niż Rumuni czy Słowacy. Wkrótce jedną czwartą torów trzeba będzie zamknąć.
Tagi: strajk na kolei, pkp, wiadomości, wiadmomości, kraj, gospodarka, gospodarka polska, pap
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz