Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Wzrost wskaźnika optymizmu konsumenta

0
Podziel się:

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów instytutu IQS and Quant Group lekko wzrósł w lipcu do 77,7 pkt. z 77 pkt. w czerwcu

- poinformował IQS and Quant Group w poniedziałek.

Zwiększył się optymizm Polaków w zakresie sytuacji gospodarczej kraju. Odsetek osób, które w ciągu najbliższych 12 miesięcy oczekują poprawy w lipcu wyniósł 13 proc., czyli o 3 pkt. proc. więcej, niż w ubiegłym miesiącu. Pogorszenia spodziewa się jednak 41 proc. badanych, tyle samo, co w czerwcu.

15 proc. badanych, wobec 11 proc. w czerwcu, spodziewa się polepszenia sytuacji materialnej swojego gospodarstwa domowego w ciągu roku. Równocześnie do 22 proc. z 19 proc. w czerwcu wzrósł odsetek osób, które obawiają się pogorszenia swojej sytuacji finansowej.

W lipcu 18 proc. badanych oceniło, że teraz jest dobry czas na kupowanie dóbr trwałego użytku, o 1 pkt proc. mniej, niż w czerwcu. Spadł też, o 2 pkt. proc. odsetek osób, które uznały, że teraz jest zły czas na duże zakupy i wyniósł 19 proc.

Badanie przeprowadzono od 26 do 30 lipca 2002 roku na 1.000-osobowej reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 15-70 lat.

Wskaźnik optymizmu konsumentów IQS and Quant Group może przybierać wartości od 0 do 200 pkt. Wartość maksymalna oznacza pełne zadowolenie badanych, a minimalna - skrajny pesymizm.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)