Szef Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wieści upadek mediów publicznych. Na razie TVP, żeby przetrwać, musi zrezygnować z tzw. misyjności. Fatalna kondycja firmy to zasługa ekipy Tuska?
Opozycja nie zostawia na rządzie suchej nitki, wykorzystując ostatnie informacje o fatalnej kondycji mediów publicznych i w związku z tym zmianie ich strategii.
Jak informuje Gazeta Wyborcza, wkrótce nie będzie w ramówce kosztownych i mało atrakcyjnych reklamowo _ ambitniejszych _ programów kulturowych. 200-milionowa obecnie strata powoduje, że telewizja skoncentrować się musi na tym, co się sprzedaje, czyli głównie serialach i show. Wpływy z reklam spadają, skurczyły się też - za sprawą nowelizacji ustawy abonamentowej - dochody z abonamentu.
Przed tragicznymi skutkami działań rządu w sprawach mediach publicznych już od dawna przestrzega przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski.
POSŁUCHAJ SZEFA KRRiTV:
Dźwięk: IAR
- _ Działania te przyczyniły się do bardzo trudnej sytuacji finansowej mediów publicznych _ - podsumowuje medioznawca Karol Jakubowicz.
POSŁUCHAJ MEDIOZNAWCY KAROLA JAKUBOWICZA:
Dźwięk: IAR
Dążenie do upadku mediów publicznych - tak dwuletnią działalność rząduDonalda Tuskaocenia opozycja.
Rządząca koalicja broni się, że chciała odpartyjnić i zreformować media publiczne, ale została zablokowana przez opozycję i prezydenta. Tak argumentuje marszałek SejmuBronisław Komorowski.
POSŁUCHAJ MARSZAŁKA SEJMU:
Dźwięk: IAR
Suchej nitki na działaniach rządu w kwestiach mediów publicznych nie pozostawia opozycja. _ - Rząd chce zniszczyć publiczną telewizję i Polskie Radio - _ uważaMariusz Błaszczakz Prawa i Sprawiedliwości.
POSŁUCHAJ OPINII POSŁA PiS:
Dźwięk: IAR
Jerzy Wenderlichz Lewicy nazywa działania koalicji rządzącej w kwestiach mediów publicznych _ mydleniem oczu i oszukiwaniem _.
POSŁUCHAJ POSŁA JERZEGO WENDERLICHA:
Dźwięk: IAR
Według prognoz Krajowej Rady Radiofonii i Telewizj,i w przyszłym roku wpływy z abonamentu mogą spaść do 400 milionów złotych - to mniej niż połowa dochodów sprzed dwóch lat. Polskie Radio otrzyma od 100 do 130 milionów złotych, Telewizja Polska - od 90 do 120 milionów, a rozgłośnie regionalne - od 107 do 140 milionów.
W przypadku Polskiego Radia proponowana kwota nie pokrywa nawet kosztów stałych, nie mówiąc już o realizacji misji.