Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Znikną marki papierosów? Tego chce Unia

0
Podziel się:

Jednolite opakowania papierosów bez logo koncernów tytoniowych w całej Unii? Ich wprowadzenie rozważa Komisja Europejska, wzorując się na Australii.

Znikną marki papierosów? Tego chce Unia
(Lightguard/iStockphoto)

Już na początku listopada Bruksela może zaproponować nowelizację prawa o wyrobach tytoniowych. W Australii od grudnia mają obowiązywać jedne z najostrzejszych przepisów.

Na nic zdały się protesty koncernów tytoniowych - na paczkach papierosów nie będą one mogły umieszczać swoich kolorów i znaków firmowych. Opakowania będą jednolite, szaro-oliwkowe.

Komisja Europejska przyznaje, że obserwuje sytuację w Australii i może skorzystać z jej pomysłu. _ - Rozważanych jest wiele propozycji, włącznie z możliwością wprowadzenia jednakowych opakowań oraz powiększenia obrazków i napisów z ostrzeżeniami _ - powiedział rzecznik Komisji Europejskiej Antony Gravili.

Urzędnicy w Brukseli poinformowali, że 11 krajów, nie czekając na nowelizację unijnych przepisów, wprowadza już na paczkach papierosów powiększone obrazki, ostrzegające przed zgubnym nałogiem.

Jeśli Komisja zaproponuje rygorystyczne przepisy, dotyczące jednolitych opakowań, to aby weszły one w życie, muszą jeszcze uzyskać akceptację większości unijnych państw.

Czytaj więcej w Money.pl
UE forsuje "przeciwpożarowe" papierosy Jak podkreśliła Komisja Europejska, producenci od trzech lat wiedzą o nowych wymogach i część z nich stopniowo się do nich przystosowywała. Już od kwietnia ubiegłego roku stosuje je Finlandia.
W Europie może być jak w Australii. Zakażą... Komisja Europejska jesienią powinna przedstawić propozycję rewizji dyrektywy o produktach tytoniowych.
Zakazali loga producenta na papierosach Paczki będą jednolitego szaro-oliwkowego koloru i umieszczone na nich będą napisy ostrzegające przed szkodliwością palenia oraz zdjęcia ust zaatakowanych przez raka i ślepych gałek ocznych.
wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)