Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Informacja prasowa

Worldline na Forum Bankowości i Ubezpieczeń w Warszawie

Podziel się:

Dlaczego Worldline bierze udział w tym wydarzeniu i co zaprezentuje?

Worldline na Forum Bankowości i Ubezpieczeń w Warszawie
WORLDLINE NA FORUM BANKOWOŚCI I UBEZPIECZEŃ W WARSZAWIE (Materiały prasowe)
bESwqMjV

Worldline jest europejskim liderem w branży płatności i usług transakcyjnych, obsługującym około 1200 banków na całym świecie, dlatego to wydarzenie jest dla nas miejscem, w którym po prostu trzeba być obecnym.

W tym roku uruchomiliśmy działalność naszej drugiej linii biznesowej w Polsce - Worldline Financial Services. Chcielibyśmy nawiązać współpracę z polskimi bankami i podzielić się z nimi naszym doświadczeniem. Jesteśmy obecni na lokalnym rynku od ponad 10 lat w obszarze Merchant Services, do niedawna pod naszą szwajcarską marką Six Payments Services, ale po wrześniowym rebrandingu działamy już jako jedna duża firma Worldline z czterema liniami biznesowymi: Financial Services, Merchant Services, Terminal Solutions & Services oraz Mobility and e-Transactional Services.

Podczas kongresu chcemy podzielić się z polskim środowiskiem bankowym naszymi przemyśleniami na temat wyzwań stojących obecnie przed bankami oraz najnowszych trendów w obszarze płatności w Europie.

bESwqMjX

Jakie są więc największe wyzwania dla banków w czasach post-Covid?

Banki działają w niezwykle wymagającym środowisku, które stało się jeszcze trudniejsze w wyniku pandemii. Covid-19 znacznie przyspieszył cyfryzację, powstają nowe podmioty, które rzucają wyzwanie bankom. Zmniejsza się wykorzystanie gotówki na rzecz płatności zbliżeniowych i portfeli cyfrowych. Powstają nowe firmy technologiczne, które szukają możliwości włączenia usług finansowych do swoich modeli biznesowych. Sztuczna inteligencja staje się ważnym narzędziem do personalizacji oferty i poprawienia jakości obsługi w różnych kanałach. Chmura wyrasta na kluczową technologię zapewniającą sprawność, umożliwiającą stosowanie nowych aplikacji i modeli biznesowych i skracającą czas wprowadzania nowych usług na rynek.

I wreszcie, same usługi płatnicze ewoluują w kierunku schematów płatności natychmiastowych, które umożliwiają wysyłanie i otrzymywanie płatności w trybie 24/7 z dostępnością środków dla beneficjenta w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Chociaż płatności natychmiastowe były do tej pory rozwijane głównie jako rozwiązania krajowe, staną się pewnie w niedalekiej przyszłości jedną z ważniejszych form płatności w obrocie zagranicznym. Najprawdopodobniej przyczynią się też do zmniejszenia przewagi gotówki w wielu obszarach. Płatności natychmiastowe wymagają jednak niezawodnej infrastruktury i dobrego monitorowania płynności.

Co to oznacza dla instytucji finansowych/dostawców usług płatniczych?

Sytuacja ta wymaga znacznego przemodelowania obecnego modelu biznesowego banków. Banki rewidują więc obecnie swoje strategie, ponownie oceniają swoje możliwości technologiczne i analizują sposoby wyróżnienia się i zwiększenia przychodów. W tym celu oraz po to by móc konkurować i przetrwać, banki zaczynają stosować ekosystemowe modele biznesowe. Współpraca z partnerami w ramach ekosystemów opartych na platformach jest skutecznym sposobem na poprawę oferty produktów i usług, jak również doświadczeń klientów. Dodatkowo, banki zawierają umowy partnerskie, na mocy, których przenoszą do partnera część operacji i procesów biznesowych, co pozwala im zwiększyć efektywność działania i skoncentrować się na priorytetach strategicznych.

bESwqMkd

W jaki sposób Worldline pomaga bankom w transformacji?

Worldline pomaga bankom w procesie transformacji poprzez szereg rozwiązań.

Obecnie jesteśmy strategicznym partnerem wielu europejskich banków w obszarze przetwarzania płatności, przejmując ich podstawowe/krytyczne funkcje. Nieustannie inwestujemy w innowacyjne rozwiązania w zakresie płatności i transakcji kartowych, umożliwiając naszym klientom przekształcenie ich modeli biznesowych, lepsze zarządzanie ryzykiem i zachowanie zgodności z przepisami w dowolnym miejscu na świecie. Proaktywnie angażujemy się w dyskusje z klientami na temat nowych wyzwań i nadchodzących zmian w branży bankowej oraz możliwości, jakie one oferują. Rozwiązania Worldline pomagają naszym klientom radzić sobie z coraz większą złożonością i prowadzić zrównoważony biznes.

bESwqMke

Działamy również jako doradca w zakresie głównych europejskich zmian regulacyjnych, kształtując/współtworząc nowe standardy branżowe, takie jak wytyczne wdrożeniowe SEPA Instant, CBPR+ ("Cross Border Payments and Reporting Plus) i HVPS+ (High Value Payments Plus). Aktywnie promujemy również interoperacyjność w ramach EACHA ("Stowarzyszenie Europejskich Elektronicznych Izb Rozliczeniowych") i jesteśmy podłączeni do 10 europejskich izb rozliczeniowych (niektórych na wyłączność, jak np. DIAS w Grecji).

Będziemy mówić o tym bardziej szczegółowo podczas naszej prezentacji. Serdecznie na nią zapraszamy.

Wywiad został przeprowadzony money.pl w ramach 22. Banking Forum & 18. Insurance Forum, który odbędzie się 25-26 października 2021 r. w The Westin Warsaw Hotel.

bESwqMky
Informacja prasowa
Źródło:
money.pl