Notowania

Wraca osobisty wymiar sieci społecznościowych

Autor, przedsiębiorca na rynku mediowym, zwraca uwagę na trzy przedsiębiorstwa francuskie, które wykorzystują niezaawansowane technologicznie rozwiązania do nawiązywania relacji z klientami.Producent...

Podziel się
Dodaj komentarz

Autor, przedsiębiorca na rynku mediowym, zwraca uwagę na trzy przedsiębiorstwa francuskie, które wykorzystują niezaawansowane technologicznie rozwiązania do nawiązywania relacji z klientami.
Producent artykułów luksusowych Boucheron organizuje kameralne obiady dla niewielkiej grupy klientów; francuski oddział Nespresso silnie inwestuje w centra telefonicznej obsługi klienta, mimo że większość zamówień spływa innymi kanałami sprzedaży, i szkoli swój personel, aby poświęcał więcej czasu na rozmowy z klientami; internetowy sklep dyskontowy Vente-Privee traktuje swoich dostawców jak klientów i podejmuje starania o nawiązanie odpowiednich relacji.

Autor artykułu stoi na stanowisku, że najsilniejsze relacje między przedsiębiorstwami a ich klientami nadal są nawiązywane off-line. Fakt, że większość podmiotów wręcz obsesyjnie koncentruje się na strategii budowania sieci społecznościowych i dąży do pomnażania swoich „znajomych" na Facebooku czy „obserwatorów" na Twitterze, nie zbija go z pantałyku. Jego zdaniem, nawiązanie prawdziwego dialogu jest możliwe wyłącznie poza siecią.

Tagi: zachowania w organizacji i przywództwo, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz