Jeszcze kilka lat temu nikt nie myślał o bankowości w telefonie komórkowym. Dzisiaj to norma. Czy podobnie będzie z rozwiązaniem zaprezentowanym w czwartek przez jeden z największych polskich banków?
Nowi klienci Banku Pekao mogą w prosty sposób założyć konto. Do jego utworzenia nie potrzeba nawet komputera - wystarczy smartfon. Wniosek wypełniamy w aplikacji, a weryfikacja tożsamości zostaje przeprowadzona za pomocą selfie i dowodu osobistego – w pełni online.
– Po kilkunastu miesiącach intensywnych działań nastawionych na innowacyjność, modernizację i efektywność możemy już porównywać się z największymi instytucjami finansowymi na świecie – zapewnia mówi Michał Krupiński, prezes zarządu Banku Pekao.
Smartfon zastąpił kartę płatniczą
To drugie rozwiązanie sprawia, że noszenie portfela i karty ma mniejsze znaczenie. Bank Pekao umożliwił bowiem wypłaty zbliżeniowe w bankomatach za pomocą aplikacji PeoPay. Wystarczy zbliżyć telefon do urządzenia, by wypłacić gotówkę.
Użytkownicy bankowości mobilnej banku nie muszą również przepisywać kodu otrzymanego SMS-em, aby zatwierdzić transakcje w bankowości internetowej. Od teraz autoryzacja jest dokonywana bezpośrednio w aplikacji bankowości mobilnej.
– Klienci oczekują coraz nowszych i bardziej innowacyjnych rozwiązań. Nasze innowacje są odpowiedzią na oczekiwania klientów, ponieważ to właśnie we współpracy z nimi je wypracowujemy – zapewnia Marek Tomczuk, wiceprezes zarządu Banku Pekao, odpowiedzialny za bankowość detaliczną.
Terminal do odbioru w banku
Bank znacząco uprościł również kontakt z przedsiębiorcami, którzy korzystają z jego usług. W ramach jednego z projektów wprowadził nowy model dystrybucji terminali płatniczych, polegający na możliwości odbioru terminala w oddziale zaraz po podpisaniu umowy, której wygenerowanie trwa ok. 10 minut.
Klient dostaje następnie SMS z kodem aktywacyjnym(najpóźniej w kolejnym dniu), który pozwala na aktywację urządzenia i rozpoczęcie akceptacji płatności.
Terminale płatnicze można odebrać już w 260 placówkach, czyli wszystkich obsługujących klientów segmentu biznes. W pozostałych oddziałach detalicznych klient może podpisać umowę i zamówić kuriera lub serwisanta.