Notowania

Zakładasz konto patrząc w ekran smartfonu. Nowy pomysł polskiego banku

Bankowe konto bez wychodzenia z domu? To już było. Teraz do otwarcia konta wystarczy skupić wzrok na ekranie telefonu. Komputer nie jest do tego potrzebny.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Shutterstock.com)
Użytkownicy bankowości mobilnej banku nie muszą również przepisywać kodu otrzymanego SMS-em, aby zatwierdzić transakcje w bankowości internetowej.

Jeszcze kilka lat temu nikt nie myślał o bankowości w telefonie komórkowym. Dzisiaj to norma. Czy podobnie będzie z rozwiązaniem zaprezentowanym w czwartek przez jeden z największych polskich banków?

Nowi klienci Banku Pekao mogą w prosty sposób założyć konto. Do jego utworzenia nie potrzeba nawet komputera - wystarczy smartfon. Wniosek wypełniamy w aplikacji, a weryfikacja tożsamości zostaje przeprowadzona za pomocą selfie i dowodu osobistego – w pełni online.

– Po kilkunastu miesiącach intensywnych działań nastawionych na innowacyjność, modernizację i efektywność możemy już porównywać się z największymi instytucjami finansowymi na świecie – zapewnia mówi Michał Krupiński, prezes zarządu Banku Pekao.

Smartfon zastąpił kartę płatniczą

To drugie rozwiązanie sprawia, że noszenie portfela i karty ma mniejsze znaczenie. Bank Pekao umożliwił bowiem wypłaty zbliżeniowe w bankomatach za pomocą aplikacji PeoPay. Wystarczy zbliżyć telefon do urządzenia, by wypłacić gotówkę.

Użytkownicy bankowości mobilnej banku nie muszą również przepisywać kodu otrzymanego SMS-em, aby zatwierdzić transakcje w bankowości internetowej. Od teraz autoryzacja jest dokonywana bezpośrednio w aplikacji bankowości mobilnej.

– Klienci oczekują coraz nowszych i bardziej innowacyjnych rozwiązań. Nasze innowacje są odpowiedzią na oczekiwania klientów, ponieważ to właśnie we współpracy z nimi je wypracowujemy – zapewnia Marek Tomczuk, wiceprezes zarządu Banku Pekao, odpowiedzialny za bankowość detaliczną.

Terminal do odbioru w banku

Bank znacząco uprościł również kontakt z przedsiębiorcami, którzy korzystają z jego usług. W ramach jednego z projektów wprowadził nowy model dystrybucji terminali płatniczych, polegający na możliwości odbioru terminala w oddziale zaraz po podpisaniu umowy, której wygenerowanie trwa ok. 10 minut.

Klient dostaje następnie SMS z kodem aktywacyjnym(najpóźniej w kolejnym dniu), który pozwala na aktywację urządzenia i rozpoczęcie akceptacji płatności.

Terminale płatnicze można odebrać już w 260 placówkach, czyli wszystkich obsługujących klientów segmentu biznes. W pozostałych oddziałach detalicznych klient może podpisać umowę i zamówić kuriera lub serwisanta.

(Pekao)
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
16-04-2019

ImUrocze. Konto zdalnie otwarte na oszusta a bank umywa rączki. Wygoda m.in. dla złodziei tożsamości i kasy!!! A może by tak wysilać bankowe główki nad … Czytaj całość

16-04-2019

BekaNowi klienci? Niech się modlą aby starych nie stracili

16-04-2019

JacekFajnie. Zaraz wysyp fałszywych kont.

Rozwiń komentarze (37)