Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PŁATNIK - podejście trzecie

0
Podziel się:

Przedsiębiorcy, którzy jeszcze nie uporali się z nową wersją PŁATNIKA ucieszą się z kolejnego przedłużenia terminu przejścia na nowy program.

O konieczności zainstalowania aktualizacji do programu PŁATNIK informowaliśmy przedsiębiorców już dwukrotnie. Za każdym razem ZUS wyznaczał inny termin przejścia na nowe oprogramowanie: 1 czerwca, 1 lipca.

W ostatnim komunikacie z dnia 3 czerwca ZUS poinformował o przedłużeniu do dnia 1 sierpnia 2005 roku funkcjonowania dotychczasowego serwisu przyjmowania dokumentów ubezpieczeniowych.
Użytkownicy „starego” PŁATNIKA mogą przesyłać dokumenty na adres:
http://www.dokumenty.wroclaw.zus.pl.

A zatem do końca lipca 2005 roku obowiązującymi wersjami PŁATNIKA będą obie wersje 6.03.001 oraz 6.03.001B.

Wersja 6.03.001B programu PŁATNIK udostępnia płatnikom nowy, bezpieczniejszy system dwustronnej wymiany informacji - SDWI. Jest to nowoczesny kanał informacyjny, którego zadaniem jest usprawnienie elektronicznej wymiany danych pomiędzy płatnikami a ZUSem. W przyszłości oprogramowanie to pozwoli na wdrożenie nowych usług w zakresie elektronicznej komunikacji z płatnikami.

Korzyści jakie niesie ze sobą nowy System Dwustronnej Wymiany Informacji to przede wszystkim:
- możliwość tworzenia upoważnień do wysyłania dokumentów w imieniu płatnika - funkcjonalność ta zwiększy bezpieczeństwo danych przekazywanych do ZUS, pozwoli także na uzyskanie podpisu elektronicznego dla osób niebędących płatnikami składek
- zwiększenie wydajności internetowego przesyłania dokumentów do ZUS, szybsze odbieranie potwierdzeń oraz lepsze zabezpieczenie przekazywanych danych
- możliwość odbierania potwierdzeń z każdego z serwerów przyjmujących dokumenty (a nie tylko z tego, na który zostały wysłane)

By aktywować usługę SDWI należy:
- sprawdzić, na jakiej wersji PŁATNIKA sporządzane są dokumenty ubezpieczeniowe. Warunkiem poprawnej instalacji pakietu aktywującego SDWI jest posiadanie aktualnej wersji PŁATNIKA 6.03.001
- pobrać z serwisu e-inspektorat.zus.pl i zainstalować pakiet aktywujący SDWI, a następnie go aktywować
- odpowiednio skonfigurować program PŁATNIK, tak by wysyłał dokumenty na serwer obsługujący kanał SDWI.

Obecnie usługi Systemu Dwustronnej Wymiany Informacji obsługują serwisy WWW:
https://www.sdwi.gdansk.zus.pl https://www.sdwi.warszawa.zus.pl https://www.sdwi.wroclaw.zus.pl

Płatnicy działający w imieniu innych podmiotów, posługujący się własnym certyfikatem i kluczem prywatnym - w przypadku przystąpienia do SDWI - muszą dostarczyć do ZUS odpowiednie upoważnienie.

Jednak brak zarejestrowanego upoważnienia nie będzie przeszkodą w przekazywaniu dokumentów do ZUS. Proces rejestracji będzie bowiem przebiegał na przestrzeni kilku miesięcy, a termin jego zakończenia zostanie podany przez ZUS z odpowiednim wyprzedzeniem.

Dodatkowe informacje dotyczące korzystania z usługi SDWI dostępne są na stronach internetowych e-inspektorat.zus.pl, pod ogólnopolskim numerem infolinii 0-801-410-410 oraz w terenowych jednostkach organizacyjnych ZUS.

emerytury
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)