Adres | UL. JANA ZAMOYSKIEGO 43/U-4 03-801 WARSZAWA, Mazowieckie |
NIP | 113-30-18-850 |
REGON | 386855231 |
KRS | 0000856857 |
Pracownik ma obowiązek wykorzystać przysługujący mu urlop. Jeśli tego nie zrobi, w pewnych okolicznościach ma prawo do ekwiwalentu za urlop. Zapraszamy do zapoznania się z materiałem.
Wynagrodzenie, które mamy wpisane w umowie (czy to pracę, czy zlecenie albo umowie o dzieło), zawsze określone jest w kwocie brutto. Dopiero dokonanie kilku prostych obliczeń pozwala dowiedzieć się, ile pieniędzy realnie wpłynie na nasz rachunek bankowy.
Do rozwiązania umowy może dojść, gdy chcą tego obie strony albo też jedna ze stron nie jest gotowa kontynuować współpracy z drugą stroną. Rozwiązanie umowy najczęściej dotyczy umowy o pracę.
Co zrobić, gdy wypadek zdarzy się w trakcie pracy? Jakie obowiązki ma pracodawca? Jeżeli podczas wykonywania pracy zdarzy się nieszczęśliwy wypadek, zakład pracy musi dokonać pewnych obowiązków. To, co należy zrobić, określają przepisy BHP.
Urlop to podstawowe prawo każdego pracownik, który jest zatrudniony na umowie o pracę. Jest on należny nie tylko ze względu na zapisy kodeksu pracy, ale i konstytucji.