Notowania

impact
20.09.2018 13:08

NCBR pracuje nad czystym miejskim autobusem. To pierwszy taki projekt w Polsce

Koszty zdrowotne i finansowe smogu sięgają w Polsce nawet 30 mld euro rocznie – takie wnioski płyną z raportu Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii. Co więcej, według ekspertów, w ciągu najbliższej dekady branża motoryzacyjna może stać się jednym z głównych źródeł emisji w UE. Oznacza to ogromne wyzwanie dla całego sektora, ale również wyjątkową szansę na rozwój elektromobilności.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Krzysztof Kaniewski/REPORTER)

Koszty zdrowotne i finansowe smogu sięgają w Polsce nawet 30 mld euro rocznie – takie wnioski płyną z raportu Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii. Co więcej, według ekspertów, w ciągu najbliższej dekady branża motoryzacyjna może stać się jednym z głównych źródeł emisji w UE. Oznacza to ogromne wyzwanie dla całego sektora, ale również wyjątkową szansę na rozwój elektromobilności.

Polska jest jednym z krajów, które mogą zyskać na tym najwięcej. Krajowa gospodarka dysponuje dziś niezbędnym potencjałem naukowym, a sprzedaż aut elektrycznych w naszym kraju systematycznie rośnie. Nie dziwi zatem mobilizacja i ożywiona współpraca wszystkich sił w obszarze elektromobilności, od administracji rządowej, przez przedsiębiorstwa, aż po środowisko nauki.

Posłuchaj rozmowy z zastępcą Dyrektora Narodowego Centrum Badań i Rozwoju prof. dr hab. inż. Aleksandrem M. Nawratem.

Bezmisyjny Transport Publiczny

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, realizujące zadania z dziedziny polityki innowacyjnej państwa, jest jednym z tych ośrodków, które najaktywniej uczestniczą w tym procesie. Już w ubiegłym roku wystartował program Bezemisyjny Transport Publiczny (BTP), którego celem jest opracowanie innowacyjnego, bezemisyjnego autobusu.

W programie bierze udział 26 polskich miast oraz Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia, które już zawarły porozumienia z NCBR na dostawę gotowych pojazdów. To jednak nie wszystko, bo Centrum podchodzi do zagadnienia elektromobilności kompleksowo.

Oprócz BTP, uruchomiony został także program dotyczący mobilnego magazynu wodoru, który będzie wykorzystywany w pojazdach. W ramach innych programów NCBR wspiera dziesiątki innowacyjnych projektów motoryzacyjnych, m.in. prace B+R nad Triggo (elektrycznym pojazdem miejskim przeznaczonym do car-sharingu) czy projektami nowatorskich ładowarek do samochodów.

Tagi: impact, impact mobility 2018, najważniejsze
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
20-09-2018

kasjerPrzecież Ursus ma autobus z ogniwami wodorowymi więc nad czym oni chcą pracować. Może lepiej wspierać polską markę ze 125 letnimi tradycjami i nazwą … Czytaj całość

20-09-2018

OczyPierwsi nie bedziemy, ale pomysl swietny. Wodor mozna uzyskiwac na drodze elektrolizy wody, a potrzebna energie uzytkowac w nocy, kiedy i tak nie ma … Czytaj całość

20-09-2018

gfdsaElektryczne po Warszawie jeździły w latach 60-tych nazywało się to to TROJLEBUS po co było likwidować

Rozwiń komentarze (8)