Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Assistance, czyli święty spokój na urlopie

0
Podziel się:

Zbliża się sezon urlopowy. Warto więc wiedzieć co zrobić, gdy będąc na wakacjach lub w podróży otrzymujemy informację, że miało miejsce włamanie do naszego mieszkania? Co zrobić, gdy wracając do domu zastajemy uszkodzony zamek w drzwiach lub, gdy zalewa nam mieszkanie?

Assistance, czyli święty spokój na urlopie

Kiedyś w takiej sytuacji z problemami trzeba było radzić sobie samemu, ubezpieczyciel natomiast wypłacał odszkodowanie jakiś czas po zdarzeniu. Dziś jest inaczej – towarzystwo ubezpieczeniowe natychmiast udzieli Ci pomocy, ponieważ współpracuje z wyspecjalizowaną firmą świadczącą usługi assistance.

Wielu Polaków posiada ubezpieczenie domu lub mieszkania. Problem polega jednak na tym, że bardzo nieliczni zdają sobie sprawę, że wykupując polisę ubezpieczeniową zostali jednocześnie uprawnieni do korzystania z bezpłatnych usług assistance – zawsze wtedy, gdy zajdzie taka potrzeba. Świadczenia takie, oferowane przez większość liczących się na polskim rynku towarzystw ubezpieczeniowych, przysługują np. 2,5 milionom rodzin, które ubezpieczyły dom lub mieszkanie w największym towarzystwie ubezpieczeniowym w Polsce - PZU S.A. Do tej liczby dochodzą jeszcze klienci m.in. Warty, Egro Hestii, Allianz, Compensy, Generali i Commercial Union. „Towarzystwa chętnie włączają assistance domowy do swoich polis, chcąc w ten sposób być bliżej swoich klientów oraz oferować im coraz więcej usług. Dzięki temu są do ich dyspozycji przez 24h na dobę” – komentuje Przemysław Kowalewski, dyrektor handlowy Europ Assistance Polska.

Świadczenia assistance przysługują tym wszystkim, którzy wykupili polisy ubezpieczeniowe w wiodących, wymienionych powyżej, towarzystwach ubezpieczeniowych działających na polskim rynku. Poniższa tabela przedstawia ubezpieczycieli wraz z ich dostawcami usług assistance domowego oraz numerami telefonów, pod które należy dzwonić, aby skorzystać ze świadczeń.

Assistance domowy w ofercie wiodących towarzystw ubezpieczeniowych w Polsce

Towarzystwo Ubezpieczeniowe Nazwa ubezpieczenia mieszkania lub domu, do którego BEZPŁATNIE włączony jest assistance Dostawca usług assistance domowego Telefony alarmowe
PZU Ubezpieczenie mieszkania, ubezpieczenie budynków i lokali mieszkalnych, Bezpieczny Dom Europ Assistance (22) 5 704 717, 0 800 407 640
Warta Warta Dom Serwis Axa Assistance 0 800 311 311
Ergo Hestia* Pakiet Hestia 7 Europ Assistance 0 801 107 107
Allianz Polska Wszystko co w domu Elvia (22) 5 222 522
Samopomoc - Brak -
Uniqa - Brak -
Tryg Polska - Brak -
Filar - Brak -
PTU - Brak -
Compensa Ubezpieczenie rodzinne Europ Assistance (22) 5 704 709, 0 800 111 218
FIAT UM - brak -
Generali Lew Domownik Europ Assistance (22) 874 56 54
Commercial Union Polska Locum Rezydencja Europ Assistance (22) 5 704 714, 0 800 245 880

Idea assistance domowego polega na zorganizowaniu dla klienta realnej, bezpłatnej pomocy, w możliwie najkrótszym czasie . Programy assistance domowego dostępne na polskim rynku zwykle przewidują pomoc w przypadku:
· awarii mającej miejsce w domu lub mieszkaniu ubezpieczonego (np. zalanie, wybita szyba, zniszczone zamki w drzwiach itp.),
· zdarzenia, w wyniku którego dom lub mieszkanie ubezpieczonego nie nadają się do zamieszkania (np. pożar),
· nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku, które nastąpiły w domu lub mieszkaniu ubezpieczonego.

Jeżeli zaistnieje jedno z powyższych zdarzeń, wystarczy zadzwonić pod numer Centrum Alarmowego wskazany na polisie ubezpieczeniowej oraz w powyższej tabeli. W ciągu kilku sekund telefon odbierze profesjonalny koordynator, który zidentyfikuje problem klienta oraz zajmie się zorganizowaniem odpowiedniej pomocy. Najczęściej jest to przysłanie na miejsce zdarzenia specjalisty – ślusarza, hydraulika, szklarza (większość spraw assistance domowego dotyczy tego rodzaju interwencji), ale w razie potrzeby można liczyć także na zorganizowanie transportu medycznego, opieki nad dziećmi, pomoc w domu, dowóz leków i żywności itp.
W razie jakichkolwiek wątpliwości warto skontaktować się z agentem ubezpieczeniowym lub zadzwonić bezpośrednio do Centrum Alarmowego, które udzieli wszelkich informacji dotyczących zasad funkcjonowania danego programu oraz świadczeń przysługujących klientowi.

„Obok pomocy w jednym, konkretnym zdarzeniu, z którym zwraca się do nas klient, troszczymy się także o inne sprawy z tego zdarzenia wynikające” – mówi Przemysław Kowalewski, dyrektor handlowy Europ Assistance Polska. – „Jeśli np. ktoś zadzwoni się do nas z prośbą o zorganizowanie transportu medycznego do szpitala, a na czas hospitalizacji nie ma nikogo, kto zaopiekowałby się jego dziećmi lub zwierzętami, zapewniamy także tego rodzaju usługi, zaś po powrocie ze szpitala organizujemy bezpłatną pomoc pielęgniarki, dowóz leków i żywności do domu. W ten sposób staramy się zminimalizować stres i trudności wynikające z nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku, któremu uległ ubezpieczony, tak, aby mógł się skupić tylko i wyłącznie na rekonwalescencji.”

ubezpieczenia
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)