Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Ubezpieczyciele reklamują się za miliony

0
Podziel się:

Firmy ubezpieczeniowe wydały na reklamę ubezpieczeń komunikacyjnych 56 mln złotych.

Ubezpieczyciele reklamują się za miliony
(PAP/Piotr Polak)

W pierwszym kwartale 2008 roku towarzystwa ubezpieczeniowe wydały na reklamę niemal 61 milionów złotych.

Firmy oferujące ubezpieczenia komunikacyjne na działalność promocyjną przeznaczyły niemal 56 mln złotych. Z telewizyjnej formy promocji skorzystało 5 firm - AXA, Commercial Union Direct, Link 4, Liberty Direct oraz PZU S.A. Spośród nich największe koszty poniosła AXA Ubezpieczenia, która na zakup telewizyjnego czasu antenowego przeznaczyła ponad 15 mln złotych.

Okazuje się, że mimo zróżnicowanych nakładów towarzystw ubezpieczeniowych na działania reklamowe, najbardziej znanymi spośród nich w dalszym ciągu są spółki wchodzące w skład grupy kapitałowej PZU. W przypadku towarzystw ubezpieczeniowych oferujących ubezpieczenia OC i AC, najlepiej rozpoznawany jest PZU S.A - wynika z sondażu TNS OBOP.

Na pytanie o znajomość towarzystw oferujących ubezpieczenia komunikacyjne spontanicznie wymienia je niemal trzy czwarte (71proc.) Polaków, w tym niemal połowa (48 proc.) w pierwszej kolejności.

źródło: TNS OBOP

W pierwszej trójce najlepiej rozpoznawanych marek są również Warta i Link4. Towarzystwo AXA, które w tym okresie poniosło największe wydatki na zakup mediów, było wskazane spontanicznie przez 7 proc. badanych, w tym 1 proc. w pierwszej kolejności.

Ubezpieczeń na życie nie trzeba reklamować?

Towarzystwa ubezpieczeniowe na życie w tym samym czasie na kampanie telewizyjne, radiowe bądź prasowe wydały łącznie ponad 4,7 mln zł, czyli ponad 10 razy mniej niż towarzystwa z produktami komunikacyjnymi.

W telewizyjną kampanię reklamową zainwestowało jedynie towarzystwo Aegon. Była to pierwsza w historii tej firmy intensywna kampania wizerunkowa. 30-sekundowy spot telewizyjny emitowały m. in. TVP, Polsat, TVN, TVN24 i Discovery.

Na zakup mediów Aegon w marcu br. wydał 3,6 mln zł.

źródło: TNS OBOP

Dane pochodzą z opracowanego przez TNS OBOP raportu "Rynek ubezpieczeń w Polsce - I kwartał 2008", opartego na badaniu face-to -face typu omnibusowego, przeprowadzonym na reprezentatywnej grupie 1005 mieszkańców Polski, w wieku powyżej 15. roku życia w okresie 21-25.02.08 oraz z pomiaru telemetrycznego TNS OBOP i danych TNS Expert Monitor.

ubezpieczenia
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)